Odlomak

UVOD
Razumevanje pojave obuke (novo)zaposlenih i razvoj zahteva, pre svega, predstavlja zapravo razumevanje za sve promene koje se dešavaju kao rezutat učenja. Kada govorimo o obuci zaposlenih, onda govorimo ne samo o invidivualnoj obuci već i o grupnoj edukaciji i razvoju koje ima za cilj da koristi kako organizaciji, tako i samim kadrovima u implementiranju određene poslovne misije.
Da bi jedna kompanija sačuvala svoju tržišnu poziciju i povećala konkurentsku prednost, ona mora da bude u stanju da stvori nova znanja, a ne da se samo oslanja na korišćenje postojećih. Stoga, kontinuirana obuka ima značajnu ulogu u razvoju individualnih i organizacionih performansi.
Postupak strateške obuke zaposlenih i njihov razvoj podstiče kreativnost, inventivnost i obezbeđuje organizaciji jedan sasvim novi oblik koji omogućava jedinstvenost i različitost. Većina organizacija investira 3 do 5 odsto od svojih prihoda u obrazovanje zaposlenih. One organizacije koje žele da drže korak sa vremenom-promenema potrebno je da prihvate model stalne, kontinuirane edukacije. Ta činjenica je poznata već više od dva veka.
Denis Didro(1713-1784.), francuski filozof, napisao je sledeće: „Obrazovanje ne bi trebalo da bude završeno kada pojedinac napusti školu, ono treba da obuhvati sve vekove života…da pruži ljudima u svakom trenutku svog života mogućnost da održavaju svoje znanje ili da dobijaju nova znanja“.

 

 

 

 

 

DEFINICIJA OSNOVNIH POJMOVA
Obrazovanje i obuka je proces prilagođavanja zaposlenih savremenim uslovima poslovanja. Predstavlja proces koji omogućava zaposlenima da uspešno odgovore zahtevima promena na tržištu i potrošača. Spada u jedan od osnovnih funkcija menadžmenta ljudskih resursa.
Obrazovanje (edukovanje) je stićanje novih i stalno proširivanje postojećih znanja iz primenljivih naučnih disciplina i uspešne poslovne prakse, relevantnih za delatnost i ciljeve preduzeća radi unapređenja sadržaja i metoda rada, rukovođenja i upravljanja.
Obrazovanje je osnova za razvoj zaposlenih i napredovanje u karijeri, te za pripremanje za obavljanje buducih poslova.
Obučavanje predstavlja sticanje novih praktičnih znanja i veština potrebnih za rad, rukovođenje, upravljanje i organizaciono ponašanje prema usvojenim pravilima, propisima i standardima.
Stoga se može zaključiti da je to proces sticanja sopstvenih iskustava ili korišćenje (usvajanje) tuđih. Rezultat procesa obuke ima za cilj efektivnu primenu usvojenih znanja i iskustava u budućem poslovanju.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari