Odlomak

UVOD

Internet je novi medij koji izaziva radoznalost mnogih menadžera koji idu u korak sa vremenom i savremenom tehnologijom. Internet je utemeljen krajem šezdesetih godina kao neprofitna, rastuća, globalna mreža svih mreža koja povezuje naučne, istraživačke i univerzitetske centre.
Ključna karika u razvoju Interneta je „informatički bum“, pre svega razvoj PC tehnologije, koji je krajem osamdesetih godina omogućio pristup mreži milionima korisnika širom sveta. Poslovni ljudi su vrlo brzo naslutili sav potencijal koji pruža Internet, naročito kao novi distributivni kanal i propagandni medij. Pojava WWW – World Wide Web-a i multimedije daje dodatni podsticaj interesovanju za Internet.
Internet (Web) predstavlja novi prostor (cyber space) za menadžere.On predstavlja područje inovativne poslovne ilozofije i njegovom pojavom nestaju ograničenja koja su tradicionalno postajala u trgovini. Bil Gejts, osnivač „Microsoft“-a, opisuje ovu novu komercijalnu sredinu kao „kapitalizam bez sukoba“ gde su kupci iprodavci direktno u vezi (Gates, 1995.).
Među 200 zemalja na svetu koje su prisutne na Internetu, od 1996. Godine nalazi se i Srbija. Kako se sve veći broj domaćih preduzeća priključuje na Internet, a s obzirom na koncept „globalnog sela“ i „poslovne šanse malih“ koje pruža, neophodno je što pre sagledati način funkcionisanja, specifičnosti i potencijale Interneta. Pri tome treba koristiti iskustva i dostignuća drugih koji su u ovom poslu duže i prilagoditi ih sopstvenim rešenjima.

 

 

 

 

 

OSNOVE INTERNETA
Osnove Interneta postavljene su u Americi krajem 60-tih godina, zajedničkim ulaganjem vlade i Ministarstva za odbranu. Projekat je nosio naziv ARPAnet (Advanced Research Project Agency Network). Polazni cilj je predstavljao izradnju alternativnog načina prenošenja informacija u slučaju fizičkog uništenja komunikacijskih instalacija. U mrežu su bili uključeni različiti vojni i istraživački centri, pri čemu su računari međusobno komunicirali uz pomoć „protokola“.
70-tih godina mreži se priključuju američki univerziteti, a 80-tih akademske institucije iz Evrope koje su besplatno dobile na korišćenje TCP/IP protokol i operativni sistem UNIX. Zauzvrat, naučnici i stručnjaci sa univerziteta dali su ogroman doprinos širenju ove tehnologije.
Početkom 90-tih Internet izlazi iz akademskog okruženja omogućavajući pristup svim zainteresovanim pojedincima i organizacijama. Danas se za Intrnet kaže da je „globalna svetska mreža“, „informacioni autoput“, „mreža svih mreža“…
Ne postoji kompanija poda nazivom Internet. Postoje samo provajderi (dobavljači Internet usluga), međusobno povezani putem poštanskih i satelitskih linija koji nude svoje usluge zainteresovanim korisnicima. Korisnici mogu biti svi: pojedinci, organizacij, kompanije, vlade, škole, fakulteti i ad hoc grupe.
Osnovni Internet servisi koji su na raspolaganju njegovim korisnicima su: Elektronska pošta (e-mail), WWW, FTP (File Transfer Protocol), Telnet, Chat, diskudione grupe (newsgroups), itd. Uposlovanju na Internetu najveću primenu imaju: elektronska pošta, WWW i diskusione grupe.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari