Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio Djusan 10. oktobar 2014. Prijavi dokument
Organizaciona kultura i ponašanje
1.ORGANIZACIONA HIJERARHIJA(OBJASNI)
Pojam hijerarhije podrazumeva klasifikaciju zaposlenih prema autoritetu i polozaju.zaposleni koji se nalaze na visem nivou organiz hijerarhije poseduju visi nivo odgovornosti i autoriteta u odnosu na one koji se nalaze na nizim nivoima. Svaki nizi nivo nosi i manje autoriteta i odgovornosti i nalazi se pod kontrolom visih nivoa. Pitanje hijerarhije postaje aktuelno kada organizacija počne da se suočava sa problemima koordinacije aktivnosti i motivisanja zaposlenih. Kako organizacija raste, raste i broj zaposlenih. Takođe, dolazi i do porasta specijalizacije. Zaposleni obavljaju različite vrste zadataka, što dovodi do sve veće diferencijacije. Samim tim koordinacija rada zaposlenih postaje sve komplikovanijaKada je u pitanju dizajniranje organizacione strukture, jedna od važnih odluka jeste koliko autoriteta treba centralizovati na vrhu organizacione hijerahije, a u kojoj meri isti decentralizovati i dopustiti nižim nivoima menadžmenta da samostalno donose odluke. Ove odluke će dalje odrediti oblik i nivoe organizacione hijerahije, tačnije, nivoe autoriteta i raspon kontrole na svakom nivou. Pomenuta problematika vezuje se za termin vertikalne diferencijacije u organizaciji.
2.ZASTO DOLAZI DO VERTIK.DIFERENC.
Kako organizacija raste, raste i broj zaposlenih. Takođe, dolazi i do porasta specijalizacije. Zaposleni obavljaju različite vrste zadataka, što dovodi do sve veće diferencijacije. Samim tim koordinacija rada zaposlenih postaje sve komplikovanijaKada je u pitanju dizajniranje organizacione strukture, jedna od važnih odluka jeste koliko autoriteta treba centralizovati na vrhu organizacione hijerahije, a u kojoj meri isti decentralizovati i dopustiti nižim nivoima menadžmenta da samostalno donose odluke. Ove odluke će dalje odrediti oblik i nivoe organizacione hijerahije, tačnije, nivoe autoriteta i raspon kontrole na svakom nivou. Pomenuta problematika vezuje se za termin vertikalne diferencijacije u organizaciji. U navednoj situaciji dolazi i do motivacionih problema. Na koji način? Kada svaki zaposleni obavlja svoj specijalizovani zadatak, koji je samo mali deo ukupnog zadatka, veoma je teško proceniti koliki je njegov individualni doprinos, kao i kolike su njegove performanse. ako zaposleni kooperiraju u radu ka postizanju cilja, nekada je doslovce nemoguće odrediti njihove doprinose pa shodno tome i nagrade koje bi trebali da dobiju prema uloženom radu. Npr. ukoliko vežbe obavljaju dva asistenta, koliko se realno može proceniti koliko je svaki doprineo znanju studenata? U ovoj situaciji organizacija može da uradi dve stvari kako bi poboljšala kontrolu – konkretno, može da uradi sledeće:
1. Poveća broj menadžera koji nadziru, procenjuju i nagrađuju zaposlene, i
2. Poveća broj hijerhijskih nivoa u organizaciji, čineći piramidu autoriteta višom.
Povećanje oba rezultira u višem stepenu vertikalne diferencijacije i dovodi do situacije gde svaki menadžer lično može da kontroliše rad svojih podređenih. Direktni nadzor rada zaposlenih menadžere dovodi u poziciju da mogu da oblikuju ponašanje zaposlenih i na isto direktno utiču kako bi dostigli ostvarenje organizacionih ciljeva. Oni su u stalnom kontaktu sa zaposlenima tako da ništa ne može da im „promakne“ i izazove potencijalni problem. Sa druge strane, zaposleni na ovaj način imaju više šanse da na radnom mestu nauče sve što je potrebno i razviju potrebne kompetencije.Takođe, kada menadžeri direktno nadziru rad zaposlenih stvara se i bolja klima u kojoj zaposleni imaju više mogućnosti da razviju sopstvene menadžerske veštine.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio roska1 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.