Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Diplomski/master radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio munamu 22. maj 2014. Prijavi dokument
Primena metoda bencmarkinga
1. UVODNA RAZMATRANJA
1.1. Pojam benchmarkinga
Benchmarking predstavlja tehniku komparativne analize vlastitog poslovanja sa poslovanjem najbolje organizacije. Benchmarking opisuje pouzdanu tehniku i alat koji je u funkciji unapređenja poslovanja preduzeća. Osnovu benchmarkinga čini reč benchmark u značenju: standard za poređenje, reper, tj.referentna tačka.
Ovako tumačen pojam je sinonim za način identifikovanja standarda kojima se ocenjuje uspešnost menadžmenta jednog preduzeća. Benchmarking – sastavni deo benchlearning-a, svoju efikasnost je dokazao kao kombinacija poslovnog razvoja i organizacionog učenja. Za ovom kombinacijom se dugo tragalo, međutim uvek bezuspešno.
U organizacionom svetu današnjice, prisutna je izražena potreba za organizacionim učenjem i većom efikasnošću, što ne uključuje samo preduzeća, već i javni sektor, pa čak i volonterske organizacije.
Upravo je benchmarking – metoda koja odgovara savremenoj poslovnoj situaciji, metoda koja odgovara izmenjenim zahtevima stvarnosti čiji smo svi deo.
Poređenje poslovanja konkretne kompanije sa uporedivim kvantitetom u vidu dobrog primera, omogućava nam da odredimo do kog nivoa su učenje i promene potrebne, te benchmarking i benchlerning ukazuju na potrebu za konstantnim i kontinuiranim učenjem i kontinuiranim unapređenjem uz naglašavanje potrebe za preduzimanjem stalnih promena. Otuda neprekidno poboljšanje nije uvek isto što i neprekidna promena: to je jednostavno poboljšanje našeg znanja o onome šta i kada bi trebalo promeniti i primeniti, kao i šta ne bi trebalo da se menja.
Današnja situacija na tržištu koju karakteriše prisutnost žestoke konkurencije i mnogobrojne brze promene u okruženju, razlog je pojave sve većeg broja kompanija koje se susreću s problemom stagnacije i nazadovanjem u poslovanju. Jedna činjenica je jasna – uspeće samo one kompanije koje su naučile da se brzo prilagođavaju i menjaju.
Kompanije ne mogu dopustiti ponašanje koje nije u skladu s dešavanjima u okruženju, neulaganje u razvoj i nerazlikovanje od konkurenata. Benchmarking daje kompaniji smernice kako bi se njeni problemi i poslovni procesi, tehnička rešenja i funkcije mogli unaprediti. Benčmarking pokazuje nužnost prekida s dosadašnjim načinom poslovanja, koji nije ostvario željene rezultate, te orijentaciju ka novim postupcima.
Najmoćnije svetske kompanije su usvojile benchmarking radi razvijanja i uspostavljanja konkurentskih prednosti.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio roska1 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.