Odlomak

Primena metoda bencmarkinga

1. UVODNA RAZMATRANJA

1.1. Pojam benchmarkinga

Benchmarking predstavlja tehniku komparativne analize vlastitog poslovanja sa poslovanjem najbolje organizacije. Benchmarking opisuje pouzdanu tehniku i alat koji je u funkciji unapređenja poslovanja preduzeća. Osnovu benchmarkinga čini reč benchmark u značenju: standard za poređenje, reper, tj.referentna tačka.

Ovako tumačen pojam je sinonim za način identifikovanja standarda kojima se ocenjuje uspešnost menadžmenta jednog preduzeća. Benchmarking – sastavni deo benchlearning-a, svoju efikasnost je dokazao kao kombinacija poslovnog razvoja i organizacionog učenja. Za ovom kombinacijom se dugo tragalo, međutim uvek bezuspešno.

U organizacionom svetu današnjice, prisutna je izražena potreba za organizacionim učenjem i većom efikasnošću, što ne uključuje samo preduzeća, već i javni sektor, pa čak i volonterske organizacije.

Upravo je benchmarking – metoda koja odgovara savremenoj poslovnoj situaciji, metoda koja odgovara izmenjenim zahtevima stvarnosti čiji smo svi deo.

Poređenje poslovanja konkretne kompanije sa uporedivim kvantitetom u vidu dobrog primera, omogućava nam da odredimo do kog nivoa su učenje i promene potrebne, te benchmarking i benchlerning ukazuju na potrebu za konstantnim i kontinuiranim učenjem i kontinuiranim unapređenjem uz naglašavanje potrebe za preduzimanjem stalnih promena. Otuda neprekidno poboljšanje nije uvek isto što i neprekidna promena: to je jednostavno poboljšanje našeg znanja o onome šta i kada bi trebalo promeniti i primeniti, kao i šta ne bi trebalo da se menja.

Današnja situacija na tržištu koju karakteriše prisutnost žestoke konkurencije i mnogobrojne brze promene u okruženju, razlog je pojave sve većeg broja kompanija koje se susreću s problemom stagnacije i nazadovanjem u poslovanju. Jedna činjenica je jasna – uspeće samo one kompanije koje su naučile da se brzo prilagođavaju i menjaju.

Kompanije ne mogu dopustiti ponašanje koje nije u skladu s dešavanjima u okruženju, neulaganje u razvoj i nerazlikovanje od konkurenata. Benchmarking daje kompaniji smernice kako bi se njeni problemi i poslovni procesi, tehnička rešenja i funkcije mogli unaprediti.                   Benčmarking pokazuje nužnost prekida s dosadašnjim načinom poslovanja, koji nije ostvario željene rezultate, te orijentaciju ka novim postupcima.

Najmoćnije svetske kompanije su usvojile benchmarking radi razvijanja i uspostavljanja konkurentskih prednosti.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari