Primena metoda bencmarkinga
Primena metoda bencmarkinga
1. UVODNA RAZMATRANJA
1.1. Pojam benchmarkinga
Benchmarking predstavlja tehniku komparativne analize vlastitog poslovanja sa poslovanjem najbolje organizacije. Benchmarking opisuje pouzdanu tehniku i alat koji je u funkciji unapređenja poslovanja preduzeća. Osnovu benchmarkinga čini reč benchmark u značenju: standard za poređenje, reper, tj.referentna tačka.
Ovako tumačen pojam je sinonim za način identifikovanja standarda kojima se ocenjuje uspešnost menadžmenta jednog preduzeća. Benchmarking – sastavni deo benchlearning-a, svoju efikasnost je dokazao kao kombinacija poslovnog razvoja i organizacionog učenja. Za ovom kombinacijom se dugo tragalo, međutim uvek bezuspešno.
U organizacionom svetu današnjice, prisutna je izražena potreba za organizacionim učenjem i većom efikasnošću, što ne uključuje samo preduzeća, već i javni sektor, pa čak i volonterske organizacije.
Upravo je benchmarking – metoda koja odgovara savremenoj poslovnoj situaciji, metoda koja odgovara izmenjenim zahtevima stvarnosti čiji smo svi deo.
Poređenje poslovanja konkretne kompanije sa uporedivim kvantitetom u vidu dobrog primera, omogućava nam da odredimo do kog nivoa su učenje i promene potrebne, te benchmarking i benchlerning ukazuju na potrebu za konstantnim i kontinuiranim učenjem i kontinuiranim unapređenjem uz naglašavanje potrebe za preduzimanjem stalnih promena. Otuda neprekidno poboljšanje nije uvek isto što i neprekidna promena: to je jednostavno poboljšanje našeg znanja o onome šta i kada bi trebalo promeniti i primeniti, kao i šta ne bi trebalo da se menja.
Današnja situacija na tržištu koju karakteriše prisutnost žestoke konkurencije i mnogobrojne brze promene u okruženju, razlog je pojave sve većeg broja kompanija koje se susreću s problemom stagnacije i nazadovanjem u poslovanju. Jedna činjenica je jasna – uspeće samo one kompanije koje su naučile da se brzo prilagođavaju i menjaju.
Kompanije ne mogu dopustiti ponašanje koje nije u skladu s dešavanjima u okruženju, neulaganje u razvoj i nerazlikovanje od konkurenata. Benchmarking daje kompaniji smernice kako bi se njeni problemi i poslovni procesi, tehnička rešenja i funkcije mogli unaprediti. Benčmarking pokazuje nužnost prekida s dosadašnjim načinom poslovanja, koji nije ostvario željene rezultate, te orijentaciju ka novim postupcima.
Najmoćnije svetske kompanije su usvojile benchmarking radi razvijanja i uspostavljanja konkurentskih prednosti.
Više u Ekonomija
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Akcionarsko društvo – Pojam, karakteristike, način donošenja
- Ekonomija
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Ortačko društvo
- Privredno pravo
- 11 stranica
Više u Skripte
Virtuelna komunikacija i kultura
- Komunikacija i kultura
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 6 stranica
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Didaktika
- Didaktika
- Univerzitet 'Bijeljina' · Bijeljina
- 18 stranica