Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio ana_gard08 03. april 2015. Prijavi dokument
1. MENADŽMENT
Pojam menadžmenta podrazumeva upravljanje privrednim preduzećima ili javnim poduhvatima odnosno upravljanje organizacionim sistemima u različitim oblastima društvene delatnosti. Menadžer označava sposobnost obavljanja posla preko ljudi. Osnovne faze menadžmenta su:
planiranje – usmrava poslovnu aktivnost
organizovanje – osposobljava preduzeće da efikasno ostvaruje planske odluke
rukovodjenje – predstavlja upravljanje
kontrolu – ustanovljava rezultate koji su ostvareni preduzetim akcijama na osnovu planskih odluka
motivivacija – je neiziostavni element i može biti materijalni i nematerijalni.
Na osnovu toga možemo reći da je menadžment proces kroz koji odabrana grupa ljudi usmerava sve zaposlene u kompaniji prema zajednički zadatom cilju. Dva osnovna pokazatelja uspešnosti poslovanja preduzeća su: efikasnost i efektivnost. Efikasnost znači raditi bolje ono što se radi dok efektivnost znači raditi prave stvari.
2. EVOLUCIJA STRATEGIJSKOG MENADŽMENTA
U svom rezvoju strategijski menadžment je prošao kroz sledeće faze razvoja:
1. budžetsko planiranje – njega karakteriše okrenutost preduzeća ka godišnjem finansijskom planu i polazna osnova je da se prošlost ponavljanja.
2. planiranje zasnovano na predviđanjima –u okviru ove faze preduzeće pokušava da predvidi budućnost, oslanja se na višegodišnje planove i intresuje se za dešavanja u sredini poslovanja i na tržištu.
3. strategisko planiranje – u ovoj fazi se vrši analiza konkurencije i dinamika grane predviđaju se novi trendovi, menadžment je okrenut ka novim proizvodima i tržištima i znatno veća pažnja se poklanja potrošačima.
4. strategiski menadžment – u savremenim uslovima poslovanja neophodno je kreirati budućnost odnosno stvoriti odgovarajuću viziju, misiju i strategiju što podrazumeva primenu savremenog strategijskog menadžmenta. Strategijski menadžment se najpre javio kao poslovna politika a od sredine 50 godina prošlog veka se izučava u ekonomiji i menadžmentu. Godina njegovog nastanka 1972. godina.
3. STRATEGIJSKO PLANIRANJE
Zbog sve većih promena u ekonomskoj, socijalnoj, tehnološkoj ekološkoj, informacionoj i zbog sve veće globalne konkurencije neophodno je strategijsko planiranje. Strateško planiranje omogućava da se preduzeće bolje i lakše suoči sa takozvanim šokom budućnosti. Odnosno kada su promene i brzina njihovog dešavanja toliko velike da prevazilaze individualnu mogućnost prilagođavanja. Osnovna obeležja strateškog plana su:
1. odabir poslovnog područja- gde ćemo poslovati
2. promena strategijske pozicije preduzeća
3. orjentacija na rast i razvoj
Preduzeće mora da utvrdi koje osobine mora da poseduje u datoj grani kako bi obezbedilo uspešno poslovanje jer različite grane zahtevaju različite vrste kompetentosti pa zbog toga i variraju kritični faktori poslovnog uspeha.
4. STRATEGIJSKI MENADŽMENT KAO PODRŠKA PLANIRANJU
Istraživanje koje je sprovedeno na teritoriji SAD je pokazalo da dobro strateško planiranje čine zajedno:
1. formalno planiranje (škola planiranja) – ovo pristup više odgovara relativno stabilnim uslovima sa manjim rizikom
2. inkrementalno planiranje (škola učenja) – ovaj pristup se vezuje za nestabilne i nepredvidljive uslove sa visokom stopom rizika.
Da bi planiranje bilo dobro mora da bude i formalno i inkrementirano.
Efikasnost strategiskog planiranja uglavnom zavisi od nivoa razvijenosti strategiskog menadžmenta u preduzeću. Strategisko planiranje doprinosi stvaranju strategiskih alternativa u izboru optimalne strategije. Za strategiski menadžment su bitni kako strategisko razmišljanje tako i strategisko planiranje.
5. DEFINICIJA STRATEŠKOG MENADŽMENTA
Strategijski menadžment uključuje strategijsko planiranje i strategijsku akciju u ulovima kada se sredina brzo menja i rastu njeni otpori. On je usmeren na poboljsanje i povećanje efikasnosti i efektivnosti. Efektivnost zavisi od nivoa menadžmenta i treba da bude na vrhu. Strategiski menadžment je upravljanje odnosa sa sredinom,strategija koja doprinosi ostvarenju ciljeva.Na osnovu strategije menadžmenta se smanjuju ili u potpunosti eliminišu otpori promenama kako bi se sprečilo i povećanje jaza između potencijala preduzeća i njegovih izvora. Strategija menadžmenta obuhvata sledeće aktivnosti:
1. strategijska analiza
2. strategijski izbor
3. strategijska promena
Svrha strategije analize i strategija izbora je da strategija promena dovede do željenog stanja i pozicije. Strategijska analiza je neophodna kako bi preduzeće razumelo dešavanja u sredini i na osnovu nje polazi strategija izbora koji omogućava izbor najboljeg strategijskog pravca.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio roska1 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.