Odlomak

Analiza finansijskog izveštavanja u preduzeću “Polimark d.o.o. Beograd

UVOD

Finansijska je jedna od funkcija koje stvaraju uslove da se izvršna funkcija obavlja. To je funkcija koja pribavlja finansijska sredstva potrebna pri osnivanju preduzeća za njegovo stvaranje, a pri redovnom poslovanju za njegovo izvršenje zadatka.
Finansijska sredstva koja treba da obezbedi finansijska funkcija, javljaju se kao pokretačka snaga delatnosti preduzeća. Bez finansijskih sredstava se ne može stvoriti preduzeće, a već stvoreno ne može da funkcioniše.
Zbog ogromnog broja faktora od kojih zavisi veličina potrebnih finansijskih sredstava za obavljanje delatnosti preduzeća, s jedne, i sa druge strane, zbog zavisnosti dobijanja finansijskih sredstava i od spoljnih faktora, obezbeđenje odgovarajuće veličine potrebnih finansijskih sredstava predstavlja težak zadatak. Ovaj problem se komplikuje i zbog činjenice što potrebna masa finansijskih sredstava nije konstantna veličina, već naprotiv vrlo promenljiva, jer je uslovljena ogromnim brojem činilaca unutrašnjeg i spoljašnjeg karaktera. Zbog toga se pravilno vršenje finansijske funkcije ogleda u tome da se preduzeću obezbedi odgovarajuća masa finansijskih sredstava, jer pribavljanje veće mase stvara nepotrebne troškove a manje – koči vršenje delatnosti, pa i izvršenje zadatka.
Međutim, zadatak finansijske funkcije nije samo obezbeđenje potrebnih finansijskih sredstava za obavljanje delatnosti, već i staranje o njihovoj pravilnoj i ekonomičnoj upotrebi kao i blagovremeno vraćanje tuđih sredstava putem isplate obaveza.
Iz ovih razloga se finansijska funkcija javlja kao delatnost koja treba da se vrši permanentno tokom poslovanja isto kao što je to slučaj sa izvršnom funkcijom.
Pridržavajući se već utvrđene metodologije, analiza obavljanja finansijske funkcije se sastoji, kao stoje to slučaj sa analizom obavljanja pojedinih faza izvršne funckije, iz ispitivanja izvršenja zadatka, troškova koji se prave, angažovanih radnika kao i angažovanih sredstava i njihove upotrebe. Pošto se veličina angažovanih finansijskih sredstava javlja kao razlika između pribavljenih i vraćenih tuđih sredstava, i kao razlika između ostalih naplata i isplata, što predstavlja zadatak ove funkcije, to će o analizi angažovanih obrtnih sredstava biti reci zajedno sa analizom izvršenja zadatka. Analiza troškova angažovanih radnika i angažovanih osnovnih sredstava biće, isto tako, obrađena ujedno i to vrlo kratko, jer se ona vrši na način koji je prikazan kod već obrađenih faza izvršne funkcije.

1.    O kompaniji

Polimark je osnovan 20. jula 1989. godine i osnovna delatnost kompanije bila je trgovina. Dobro pozicioniran u srcu poljoprivredne regije i zahtevnog tržišta, Polimark je prvi u Srbiji počeo sopstvenu proizvodnju kečapa 1992. godine. Proizvodnja majoneza počela je 1994, a senfa 1996. godine. Od početka je fokus bio na kvalitetu proizvoda i odnosa sa partnerima, što je doprinelo da se i pored nastanka jake konkurencije, Polimark održi kao lider na tržištu, kako Srbije, tako i regiona.
Liderska pozicija se opravdava konstantnim radom na poboljšanju kvaliteta, kroz instaliranje najsavremenije opreme, nabavku najkvalitetnijih sirovina, zadovoljenje sve oštrijih zahteva sa aspekta bezbednosti hrane i zapošljavanje visokoobrazovanih kadrova. Polimark je prvi u Srbiji usvojio standarde kvaliteta ISO 9001:2000, kao i sertifikovao i primenio HACCP. Mikrobiološka i hemijska kontrola proizvoda u svim fazama prerade, kao i saradnja sa naučnim institucijama, zajedno sa već pomenutim standardima omogućavaju da Polimark garantuje svojim kupcima stalnost kvaliteta i svežinu proizvoda u naznačenom roku trajanja.
Poštujući pravila fer tržišne utakmice, Polimark se respektabilno odnosi prema domaćoj i stranoj konkurenciji, ali konačnu odluku ipak donose potrošači. Efektivnost upravljanja povratnim informacijama i reklamacijama kupaca i korisnika mere se na osnovu praćenja trendova zadovoljenja kupaca i korisnika.
Polimark je od jula 2005. godine na novoj lokaciji u Zemunu, u jednoj od najmodernijih fabrika u ovom delu Evrope. Pored povećanja kapaciteta proizvodnje, Polimark širi paletu svojih proizvoda i horizontalno i vertikalno, ulazeći u potpuno nove programe kao što su margarini od maja 2006. i mlečni program od februara 2007. godine.
Prateći svetske trendove u prehrambenoj industriji i nove zahteve tržišta kompanija Polimark u septembru 2008. predstavlja mnogo noviteta: redizajnirane proizvode u skladu sa novim vizuelnim identitetom Polimarka i novo pakovanje – kesice od 300 grama sa zatvaračem, pogodne za višekratno korišćenje, popularno nazvane dojpak. Obogaćen je i asortiman jedinstvenim proizvodom na domaćem tržištu – paradajz sosom sa dva ukusa Classic i Mediterano.
Oko 40% Polimarkovih gotovih proizvoda ide u izvoz. Izvozi se u sve bivše republike SFRJ. Ekspanziju na svakom pojedinačnom tržištu pratio je kvalitet proizvoda i poslovanja, tako da je danas Polimark sinonim za kvalitet u čitavom regionu Balkana.
Trenutno Polimark drži više od 75 % domaćeg tržišta kečapa, više od 34 % tržišta majoneza i više od 12% tržišta senfa.
Polimark je kompanija u izuzetnoj ekspanziji koja pažljivo i sistematski investira u razvoj – ima program investicija do 2010. godine. Istovremeno, kompanija vrlo mudro finansijski posluje, obezbeđujući stabilnost i likvidnost, uz dnevnu ažurnost u praćenju osnovnih indikatora poslovanja. Kvalitet proizvoda i ključnih procesa su takođe na zavidnom nivou, a poređenja sa najznačajnijim inostranim proizvođačima su veoma pozitivna za Polimark.

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait…

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari