Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Diplomski/master radovi, Ekonomija, Menadžment
Objavio Seminarski0002 13. mart 2024. Prijavi dokument
До пре неколико деценија сама реч менаџмент није била толико заступљена у нашој средини. Међутим по узору на многе развијене земље, појам менџмента је постао широко распрострањен и код нас, и то у свим сферама живота. Тржишно пословање као и све већа приватизација доводе до тога да управо менаџмент и менаџери имају значајну улогу у предузућу, са циљем побољшања пословања и функционисања у целини. Пре свега се мисли на менаџере који су специјализовани за различите области пословања путем разних курсева, семинара али и високих школа и факултета. Са сигурношћу можемо рећи да је у протеклих пар деценија управо образовање усмерено ка стварању менаџера али и само занимање истих постало веома популарно. Поставља се питање зашто је дошло до тога? Одговор се може наћи управо у пракси развијених земаља, и то из разлога што су оне уз помоћ менаџмента успеле да превазиђу многе новонастале проблеме у области привреде. Уз напоре да што брже развију менаџмент и да стварају ефикасне менаџере, оне су постале флексибилније и отпорније на изазове, ризике као и негативне утицаје из окружења. Као резултат тога, компаније постају профитабилније, доприносе убрзању привредног раста, а све то прати и ефикасније коришћење расположивих средстава, пораст мотивације код радника као и успешније задовољење потреба потрошача. Све је ово омогућило да се менаџмент развија не само у привредним него и у ванпривредним системима.
Можемо рећи да знање из области менаџмента, односно знање и вештине неког менаџера у великој мери могу утицати на успешност организације, и из тог разлога неопходно га је стално развијати и унапређивати. У првом поглављу ћемо имати прилику да се боље упознамо са самим појмом менаџмента и његовим историјским развојем. У следећем поглављу, говорићу о самом појму менаџера, како бих касније објаснио њихове основне функције које обављају. Треће поглавље се односи на појам оперативног менаџмента и у њему ћу објаснити функције и трендове овог менаџмента.
У четвртом поглављу ћу објаснити појам стратегијског менаџмента, а у петом поглављу направићу разлику између стратегијског и оперативног менаџмента. На самом крају рада, објаснићу важност оперативног менаџмента, као и његове основне функције и улоге у неком предузећу.
Кључни појам управљања операцијама је управљање и контрола процеса који трансформишу инпуте у излазе за купце готових производа или услуга. То подразумева пројектовање и контролу система одговорних за продуктивно коришћење сировина, људских ресурса, опреме и објеката у развоју производа и/или услуга. Управљање операцијама укључује планирање, набавку, управљање залихама, управљање производњом, маркетинг, продају, дистрибуцију, управљање ланцем снабдевања, управљање квалитетом, управљање информационим системом и још много тога.
Менаџмент је процес планирања, организовања, мотивисања и контроле у правцу постизања циљева компаније. Полазећи од ове дефиниције и проучавања менаџмента као процеса, са одређеним фазама, менаџмент се појављује као његов део који представља алокацију понашања појединаца и група усмерених ка дефинисаним циљевима предузећа. Усмеравање је ужа делатност која је део менаџмента, а подразумева усмеравање радника на одређени задатак који не мора да буде део делатности дефинисане уговором о раду. У поменутом приступу менаџмент се јавља као универзална делатност чији су принципи применљиви у свим областима привреде и друштва. Менаџмент обухвата велики број међусобно повезаних функција које су присутне у свим организацијама и на свим организационим нивоима. Као процес, менаџмент у компанији је усмерен на постављање и реализацију циљева. Кључне одреднице процеса управљања су: одлучивање, утицај, комуникација, координација и повезаност. Основни циљеви управљачког процеса односе се на ефикасност и ефективност организације. Модерна компанија, са бројним изазовима и процесима промена, тешко би могла да опстане и да се развија без менаџмента. [1]
Данас се менаџмент углавном бави људима и њиховим односима у организацији. Савремени менаџмент наглашава значај запослених у организацији, њихово знање и способности, стилове руковођења, за разлику од ранијих фаза менаџмента који су се фокусирали на стратегије, структуру компаније, величину компаније и технологију. Нове фазе у развоју менаџмента пратиле су развој предузећа и формирање нових система, процеса и организационих структура. Један од главних проблема са којима се суочава савремени менаџмент је како најбоље искористити ресурсе компаније у променљивом и турбулентном окружењу. Оптимална комбинација расположивих ресурса и њихова најбоља употреба један је од најтежих проблема са којима се суочава менаџмент предузећа у овом веку.
У решавању ових проблема не постоји јединствена управљачка пракса, која би била универзално применљива на све врсте и типове предузећа (у том погледу постоје значајне разлике у пракси.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio roska1 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.