Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio studenti.rs 08. april 2016. Prijavi dokument
1.0. Uvod
Svako preduzeće treba da razmišlja o budućem razvoju, ukoliko ta razmišljanja nisu strukturisana još u prvoj fazi i razrađena do poslednjeg detalja. Ove još nejasne ideje se karakterišu kao vizije. Na osnovu vizija se kasnije dobijaju tačne predstave – ciljevi preduzeća koje osnivači preduzeća žele da ostvare.
Vizije se konkretizuju tako što se pretvaraju u ciljeve preduzeća i u pisanoj formi unose u poslovni plan. Poslovni plan obuhvata sve oblasti preduzeća: proizvod, marketing, prodaju robe, osoblje, finansije itd. On pomaže da se blagovremeno prepoznaju odnosi i problemi. Ukoliko nema pažljivo urađenog poslovnog plana, postoji opasnost da se odluke donose na osnovu trenutne situacije, a ne s obzirom na dugoročno postavljene ciljeve.
Finansijsko planiranje dugoročne ciljeve koji su formulisani u poslovnom planu pretvara u brojke i prognozira prihode, rashode i dobit. Takođe se bavi budućim imovinskim stanjem i likvidnošću. Dalje, finansijsko planiranje obavezuje poslovno rukovodstvo da se aktivno bavi budućnošću firme.
Finansijsko planiranje nudi sledeće prednosti:
Samo sa prethodno urađenim finansijskim planiranjem mogu kontinuirano da se porede planirani zadaci sa poslovnom realnošću (poređenje realno – planirano).
Problemi se na vreme prepoznaju i mogu odmah da se preduzmu protiv-mere.
Za vreme planskog perioda pruža se mogućnost da se aktuelna situacija u preduzeću dobro proveri u smislu “samokontrole”.
1.1. Instrumenti Finansijskog Planiranja
Bez obzira da li se radi o velikom, srednjem, ili malom preduzeću, dobro finansijsko planiranje obuhvata najmanje sledeća tri instrumenta:
Plan priliva sredstava (budžet)
Bilansni plan
Plan likvidnosti
Između ova tri instrumenta planiranja postoje uzajamni odnosi. Tako na primer, “dobit” određena u planu priliva sredstava utiče na dužnike u bilansnom planu i na prispeće plaćanja u planu likvidnosti.
Ako se uradi finansijsko planiranje, onda se detaljno planira sledeća godina i dobija se grubi pregled za naredne 2 do 3 godine. U vezi sa ovim važi princip: Realno koliko je moguće i detaljno koliko je potrebno.
Finansijsko planiranje može da se uradi i za pojedinačne delove i proizvode, a ne samo za celo preduzeće.
Banka takođe smatra korisnim da firma ima finansijsko planiranje. Planirane brojke pokazuju, naime, da li zbog planiranih investicija postoji dodatna potreba za kapitalom i kada bi mogla da nastupi eventualna teška situacija u pogledu likvidnosti. Banka tada može, zajedno sa preuzetnikom, da unapred razvije odgovarajuća finansijska rešenja. Istovremeno, banka dobija sveobuhvatnu sliku o firmi. To, opet, može pozitivno da utiče na dobijanje kredita i na rejting.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio roska1 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.