Odlomak

FUNKCIJE PREDUZEĆA

Da bi preduzece ostvarilo dobit,osnovni cilj zbog kojeg se osniva,neophodno je izvrsiti mnoge aktivnosti.Prije svega, potrebno je donijeti odluke:
• sto ce preduzece proizvoditi,
• koje kolicine ce proizvoditi,
• na koji nacin ce se nametnuti trzistu,
• kako ce obezbijediti potrebna sredstva,
• kako ce se suprotstaviti konkurenciji,
• kako ce pratiti razvoj u svojoj oblasti.

Potrebno je izdati radne naloge i odrediti ko sta treba da uradi, kada i kako treba da se radi, koordinirati medjusobno povezane poslove.Potrebno je projektovati zeljene proizvode, nabaviti sirovine, obezbijediti ambalazu, obezbijediti normalne radne uslove za proces proizvodnje, proizvesti sam proizvod,organizovati kanale prodaje i izvrsiti mnoge druge pojedinacne aktivnosti.Ni jedna od ovih aktivnosti nemoze se ostvariti bez organizovane akcije. Stoga je neophodno izvrsiti podjelu rada.

Skup aktivnosti kojima se ostvaruje neki trajni zadatak u procesu ostvarivanja cilja(preduzeca) predstavlja funkciju.Rad preduzeca se realizuje preko ostvarivanja razlicitih funkcija.Funkcije se medjusobno razlikuju prema svojim:
• ciljevima,
• zadacima i
• nosiocima.
Vazno je imati u vidu da su funkcije medjusobno povezane i da izmedju njih postoji jaka povratna sprega, odnosno medjusobna uslovljenost. Ukoliko se u okviru jedne od njih ne obavi dobro zadatak, to ce se nepovoljno odraziti na ostale funkcije.

Klasifikovanje(diferenciranje) funkcija preduzeca

Poslovanje odgovarajuce organizacije poslovanja preduzeca, zahtijeva klasifikovanje svih funkcija. Klasifikovanje, diferenciranje, obavlja se u dva nivoa. Prvo se ostvaruje:
• primarna, tzv.vertikalna podjela funkcija, a zatim
• sekundarna, odnosno horizontalna pdodjela funkcija.

Vertikalna podjela funkcija

Prema vertikalnoj podjeli,kao osnovne funkcije u preduzecu javljaju se:
-Funkcija upravljanja
-Funkcija rukovodjenja
-Funkcija izvrsenja
• Vrh preduzeca cini upravljacki nivo,
• Srednji nivo predstavlja rukovodilacki nivo i na kraju
• Operativni nivo, na kome se neposredno izvrsavaju tekuci poslovi.
HORIZONTALNA PODJELA FUNKCIJA

Aktivnosti u okviru funkcije upravljanja i rukovođenja su relativno ujednačene.
Medjutim,kao što je već rečeno,u okviru funkcije izvršenja obavlja se veliki broj veoma različitih aktivnosti. Stoga, organizovanje ove funkcije zahteva dalje grupisanje, odnosno klasifikovanje aktivnosti u njenim okvirima.
Tako se u okviru izvršne funkcije kao sekundarne funkcije pojavljuju:
o funkcija istraživanja i razvoja,
o funkcija planiranja,
o funkcija nabavke,
o funkcija proizvodnje,
o funkcija skladištenja
o funkcija prodaje,
o funkcija transporta,
o finansijska funkcija,
o funkcija informisanja,
o kadrovska funkcija,
o funkcija kontrole.
Ove funkcije nastaju kao rezultat horizontalne podjele funkcija. Njihov obim i način povezivanja zavise od djelatnoti preduzeća, veličine, kadrovskih mogućnosti, nasleđene organizacije i sr.

FUNKCIJA PRODAJE

Prodaja je ključna aktivnost marketinga, u kojoj prodavac stupa u kontakt sa kupcem, nastojeci da zadovolji njegove potrebe, prodajom odredjenih proizvoda ili usluga.Zadatak marketinga je da pronađe kupca, poboljša izgled robe, prati rezultate prodaje i sl. Rezultat komunikacije prodavca i kupca je sklapanje kupoprodajnog ugovora.

Konkretnim zaključivanjem prodaje, prodajna služba ostvaruje ciljeve predu-
zeća u procesu društvene reprodukcije.To je stalno obnavljanje procesa proizvodnje i provjera društvenog priznanja u visini postignute prodajne cijene i ostvarenog dobitka.
U tržišnim uslovima privređivanja, prodaja zavisi od velikog broja faktora, koji su podložni stalnoj dinamici. To zahtijeva od prodajnog osoblja,da prati promjenei da se usmjeri na tržište i kupce.

Kupci danas žele najviši kvalitet, garancije, mogućnost zamjene proizvoda i sve to po najnižoj cijeni.

Zadaci prodaje

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 10 stranica
  • Poslovna ekonomija -
  • Školska godina: -
  • Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
  • Crna Gora,  Kotor,  UNIVERZITET CRNE GORE - Fakultet za pomorstvo u Kotoru  

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari

Click to access the login or register cheese