Odlomak

1. ŠTA JE FREJMOVANJE I KADA JE FREJMOVANJE TUĐEG SAJTA SUPROTNO DOBRIM POSLOVNIM OBIČAJIMA?
Frejmovanje je tehnologija koja omogućava vizuelnu podelu  monitora na više  različitih delova koji predstavljaju zasebne grafičke, pa i tematske celine. Frejmovanje se koristi i kada vlasnik  web sajta inkorporira sadržaj tuđeg sajta u svoj sajt, tako što ga smešta u frejm, vidljiv na njegovoj naslovnoj stranici( simbolično, pogled kroz frejm je u stvari pogled kroz prozor iz jednog stana direktno u drugi stan, iz jedne sobe direktno u drugu sobu). Problem kod frejmovanja je onaj koji se odnosi na gubitak naknade za iznajmljeni reklamni prostor na sajtu koji je predmet frejmovanja, kao i to što internet korisnik, i pored toga što kroz frejm faktički percipira sadržaj sajta drugog lica, u suštini ostaje na adresi originalnog sajta. Zbog toga se lako dovodi u zabludu  u pogledu pravog izvora informacija koje prcipira, jer za razliku od dubokog linkovanja, kod frejmovanja ne dolazi do promene url adrese , a internet korisnik koji se nalazi na sajtu A , uopšte nije svestan da kroz frejm posmatra sadržaj izvorno postavljen na sajtu B.

 

 
2. ŠTA U TEHNIČKOM SMISLU ZNAČI PRODAJA KLJUČNIH REČI  I NA ČIJOJ JE STRANI ODGOVORNOST ZA OVAKVU PRODAJU?

3. ŠTA SU METATAGOVI I DA LI JE SVAKA UPOTREBA TUĐEG ŽIGA ILI POSLOVNOG IMENA U FORMI METATAGA DOKAZ NELOJALNOG PONAŠANJA?
Prema tehničkoj definiciji metatagato je softverski  parametar html, tj.izvorni kod u kome je napisana web stranica. Metatag je podatak o sadržaju web stranica  i oni su nevidljivi  za krajnjeg korisinka , a vezani su za pretraživače, softvere koji pomoću metatagova utvrđuju sadržaj  određene web stranice. Kada se klikne na opciju source u view meniju mogu da se vide metatagovi. Kada neko svesno upotrebi žig svog poslovnog konkurenta kako bi njegovu klijentelu dovukao na svoj sajt nastaje pravni problem metatagova.

 

 
4. DEFINIŠITE PRAVO NA ZAŠTITU LIČNIH PODATAKA:
Zaštita ličnih podataka je zaštita podataka o ličnosti kao izgrađen i zaokružen deo pravnog poretka tj.grane prava, i to je objektivno pravo i disciplina zaštite ličnih podataka kao naučno nastavna disciplina koja je tvorevina zakona.

 

 
5. DA LI JE OBLAST ZAŠTITE PODATAKA O LIČNOSTI UREĐENA POSEBNIM ZAKONOM I KOJIM?
Da. Jedini domaći propis koji je posvećen samo zaštiti ličnih podataka jeste Zakon o zaštiti podataka o ličnosti od 1998 godine( opšte pravo na zaštitu ličnih podataka). A takođe, pravo na zaštitu ličnih podataka  štiti se i odredbama drugih zakona koje se odnose na zaštitu ličnih  podataka, npr. Zakon o zdravstvanoj zaštiti, krivični zakon, zakon o radu…

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Skripte

Komentari