Obrazovanje kao komponenta karijernog vođenja i savetovanja u tranzicionim periodima profesionalnog razvoja odraslih
Objavio minche90 18. april 2024.
Naučni radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio naniiiiii 26. oktobar 2013. Prijavi dokument
Rezime:
Savremeni trendovi u globalnoj ekonomiji, pre svega, nova poimanja izvora konkurentnosti (akcentiranje znanja, inovacija, novih tehnologija, visokog kvaliteta), promena potrošačke mape i zaoštravanja zahteva potrošača u odnosu na kvalitet proizvoda, cenu i način kupovine – nameću brojne nove izazove i ograničenja za menadžment savremenog preduzeća. S tim u vezi, menja se i pozicija domaćih poljoprivrednih proizvodjača na tržištu, što implicira i promene, odnosno prihvatanje savremenih koncepata i sadržaja kvaliteta u formulisanju poslovnog portfolia ovih proizvodjača. U radu su posebno akcentirane strategije unapredjenja svih dimenzija kvaliteta proizvoda i procesa u segmentu poljoprivredno-prehrambenih proizvoda, sa naglaskom na blisku povezanost kvaliteta sa tehnologijom i marketingom, odnosno formulisanjem misije i vizije kompanije.
Ključne reči: kvalitet, proizvod, proces, tehnologija, marketing, konkurencija, vizija
Uvod
Iskustvo pokazuje da u zemljamama sa naglašenim problemima u domenu ekonomskih odnosa sa inostranstvom, obično izostaje primena osnovnih postulata i koncepata medjunarodnog marketinga, kao savremene koncepcije kreiranja i ostvarivanja konkurentske prednosti i tržišnog uspeha u medjunarodnim razmerama. To je slučaj i sa našom zemljom, koja ima veoma nepovoljnu strukturu izvoza i koje je godinama unazad beležila trgovinski deficit u razmeni agrarnih proizvoda. Mogućnosti za konkurentan nastup i plasman poljoprivredno-prehrambenih proizvoda na inostranom tržištu, uz podatak da EU posebno sa pridruženim članicama sada ima samodovoljnost u gotovo svim poljoprivredno-prehrambenim proizvoda, trebalo bi da upuće menadžment preduzeća na razvoj takve poslovne politike i poslovnog portfolija u kome bi dominirao kvalitet proizvoda i svih poslovnih procesa. Razvoj i unapredjenje standarda kvaliteta, prihvatanje savremenih dostignuća u tehnologiji (kako agrarnoj, tako i Internet i digitalnoj) i marketingu – danas predstavlja jedini put i način da se hrana dostavlja do kupaca kao zdravsteveno ispravna i vredna, kao i da se ponuda učini različitom, boljom, interesantnijom i atraktvijom od konkurenata.
Poljoprivredno-prehrambeni proizvod kao instrument medjunarodnog marketing miksa
Statistički podaci o strukturi izvoza poljoprivrednih proizvoda iz naše zemlje (dominacija sirovina, tačnije proizvoda nižih faza prerade u izvozu), ukazuju na nekonkurentnost domaćeg agrara, posmatrano i sa aspekta cenovnih, a još više sa stanovišta necenovnih elemenata marketinga. Primera radi, iako statistika ukazuje na pozitivne trendove u spoljnotrgovinskoj razmeni poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iz Srbije, koji su započeli 2002. godine (od kada se u ovoj razmeni ostvaruje suficit), trebalo bi istaći da se ovi rezultati duguju, pre svega, većem izvozu sirovina – žitarica i šećera. Procenualno posmatrano, ukupan izvoz “žitarica”, “šećera” i “voća i povrća” u protekle 2 godine učestvuje u ukupnom izvozu hrane sa oko 80%, dok izvoz grupacije “meso i prerade od mesa” u ukupnom izvozu hrane učestvuje sa svega 3,5%-4%. Istovremeno, u izvozu voća i povrća dominira izvoz sirovog i smrznutog voća i povrća sa preko 90%.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio Wvv 05. decembar 2023.
Objavio milicab 02. oktobar 2023.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.