Odlomak

Strategijski menadžment je koncept koji uključuje kako strategijsko planiranje tako i strategijsku akciju u situaciji kada se sredina brzo menja uz porast otpora sredine zasnovan je na osnovu povratne sprege koja kontroliše i usmerava strategije i akcije. Efektivnost zavisi od nivoa razvijenosti strategijskog menadžmenta u preduzeću. Strategijski menadžment uključuje razmišljanje, odlučivanje i akciju za stvaranje konkurentne prednosti, a omogućava strukturne promene u preduzeću.

Strategijski menadžment se izdvaja kao zaseban menadžment proces i definišemo ga kao proces usmeravanja aktivnosti preduzeća gde se na osnovu predviđanja šansi i opasnosti i jakih i slabih strana preduzeća identifikuju osnovni faktori poslovnog uspeha preduzeća.

Ključni aspekti strategijskog menadžmenta:

  • Postavljanje cilja
  • Formulisanje strategije
  • Implementacijanstrategije
  • Strateška kontrola

Strategijski menadžment predstavlja osnovu usmeravanja poslovanja u turbulentnoj sredini. Uključuje donošenje odluka o misiji, ciljevima, pravcima i načinima njihovog ostvarivanja, alokaciji resursa, kao i stvaranje sistema podrške.

Strategijska implementacija odnosi se na stvaranje uslova za prevođenje strategije u akciju,opširnije o tome u nastavku.

No votes yet.
Please wait…
Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Obrazovanje

Više u Seminarski radovi

Komentari