Metro Beograd
Javni gradski saobraćaj
[Korica, Furundžić 2011]
[Korica 2008]
Osnovni element života u gradovima 21. veka nesumnjivo predstavlja transport, odnosno, kako se to često kaže – mogućnost kretanja od tačke A do tačke B u cilju obavljanja dnevnih aktivnosti i transporta roba i usluga. Bilo da se radi o poslu, edukaciji, snabdevanju, rekreaciji ili bilo kojoj drugoj aktivnosti, savremeni čovek svakodnevno prelazi određene distance u gradu.
Saobraćajna infrastruktura grada, odnosno saobraćajni sistemi i objekti koji se nalaze u gradu, deo su osnovne drumsko-putne, železničke, vodne i saobraćajne infrastrukture. Drumski putni saobraćaj, koji prihvata po obimu najveći transport u gradu, kao povezujuća funkcija u gradu treba da je usklađena sa potrebama ostalih gradskih funkcija. Mreža i objekti ovog sistema su najbrojniji i najizraženiji u fizički izgrađenoj strukturi grada i prostoru koji pripada gradu. Osnovni zadatak budućeg razvoja grada je upravo da isplanira mrežu ovog sistema tako da bude u mogućnosti da odgovori novim potrebama grada, odnosno da se resursi, roba i pre svega stanovnici, kreću brže, više i sigurnije.
Drumski-putni saobraćaj u gradu može biti po funkciji: tekući i stacionarni, po svrsi: putnički i teretni, i po načinu korišćenja: individualni i masovni (javni). Kako su brojni problemi prisutni u organizaciji individualnog gradskog saobraćaja, danas u većini gradova, javni gradski saobraćaj na sebe preuzima veći deo posla prevoza putnika u okviru grada ili njegovih delova.
Javni saobraćaj (javni prevoz) je oblik transporta koji je dostupan svima za korišćenje. Ovaj vid saobraćaja može biti međudržavni/međugradski (aviokompanije, brodovi, železnica, autobusi) i gradski (taksi, minibus, autobus, tramvaj, LRT, metro, gradska železnica). Javni saobraćaj u većem broju slučajeva operira po određenim unapred definisanim rutama i rasporedu. Njega može da čini jadan ili više javnih ili privatnih preduzeća, i korišćenje se plaća po režimu korišćenja, gde su usluge obično regulisane i subvencionisane od strane lokalnih ili nacionalnih poreskih prihoda. Ovaj sistem danas je postao preduslov za uspešno funkcionisanje svakog kontinualno izgrađenog grada većeg od 50.000 stanovnika
Više u Saobraćaj
Metro kao saobraćajno rešenje
- УТИЦАЈ САОБРАЋАЈА НА ЖИВОТНУ СРЕДИНУ
- Visoka tehnološka škola strukovnih studija u Aranđelovcu · Aranđelovac
- 12 stranica
Transport opasnih materija u drumskom saobraćaju
- УТИЦАЈ САОБРАЋАЈА НА ЖИВОТНУ СРЕДИНУ
- Visoka tehnološka škola strukovnih studija u Aranđelovcu · Aranđelovac
- 14 stranica
Uticaj međunarodnog saobraćaja na životnu sredinu, brodovi i avioni
- Životna sredina
- Visoka tehnološka škola strukovnih studija u Aranđelovcu · Aranđelovac
- 10 stranica
Više u Skripte
Pesticidi-uticaj na zdravlje ljudi
- МОНИТОРИНГ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ
- Visoka tehnološka škola strukovnih studija u Aranđelovcu · Aranđelovac
- 12 stranica
Reciklaža metala
- РЕЦИКЛАЖНИ ТЕХНОЛОШКИ ПРОЦЕСИ
- Visoka tehnološka škola strukovnih studija u Aranđelovcu · Aranđelovac
- 8 stranica
Zagađenje mora naftom
- МОНИТОРИНГ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ
- Visoka tehnološka škola strukovnih studija u Aranđelovcu · Aranđelovac
- 12 stranica