Odlomak

Uvod
S obzirom da se nalazimo u vremenu velikih promena, vremenu u kojem tehnologija u svim oblastima života svakodnevno napreduje, tako napreduje i područje obrazovnih tehnologija. Pre svega, samo obrazovanje postaje potrebnije nego ikad. Osim klasičnog obrazovanja, pojavljuje se potreba sticanja novog znanja, kako u školi, fakultetu, tako kasnije i na random mestu. Predviđa se da će svaki radnik morati proći kroz process sticanja novog znanja i potpuno novih veština barem dva puta u toku svoje karijere. To je rezultat stalnih promena tehnologije i procedura na radnom mestu. Dobar primer za to jeste uvođenje kompjuterske tehnologije u gotova sva područja ljudske delatnosti. Uvođenje obrazovnih tehnologija pruža nove mogućnosti razvoja komunikacija među ljudima. Tako se razni dopisni kursevi i slični projekti nastoje zameniti klasičnim oblikom obrazovanja u učionici. Ovakvi oblici obrazovanja, ulenja kod kojih nema neposrednog kontakta osobe koja void process obrazovanja (učitelj, mentor) i osoba koje obrazovanje primaju (učenici, student) naziva se “udaljeno” obrazovanje (engl. “Distance Education”) ili “učenje na daljinu” (engl. “e-Learning”). Ovakvo obrazovanje našlo je svoju primenu u različitim situacijama, npr. Kada učenici nisu u mogućnosti prisustvovati predavanjima zbog posla ili geografske udaljenosti. Učenje na daljinu omogućava stalno učenje (lifelong learning), studenti se profesionalno, nezavnisno usavršavaju na mestu i vremenu koje sami odaberu, prolaze kroz material za učenje onom brzinom i onoliko puta koliko žele. Model učenj na daljinu i te kako premašuje granice tradicionalne nastave. Polaznici su oslobođeni obaveze dolaska u učionicu na klasičan čas. Umesto toga koriste ostale raspoložive resurse, materijale za učenje, vežbu i drugo putem odgovarajućih medija (Internet, softveri za učenje na CD-u ili na DVD-u itd.). Kod ovog modela, predavači mogu da koriste video prenos preko Interneta koji postaje sve pristupačniji razvojem tehnologije i infrastructure. Može se smatrati da slogan “uči bilo gde i bilo kad” važi u svom punom značenju.

 

 

 

Tehnologija i obrazovanje kroz vreme

Razvoj tehnologije
Istorija tehnologije stara je gotovo koliko i čovečanstvo. Razvoj tehnologije sledi progresiju od jednostavnog oruđa i jednostavnih (uglavnom ljudskih) izvora energije do složenih oruđa visoke tehnologije i izvora energije. Prvi alati bili su toljaga i kamen. Najranije tehnologije su pretvarale prirodne resurse, kao sto su kamen, kosti, stabla, u jednostavno oruđe, procesima poput rezbarenja, lomljenja,valjanja i pečenja na suncu. Upotreba, odnosno savladavanje veštine korišćenja vatre (1 000 000-500 000 g.p.n.e.) kao jednostavnog izvora energije bila je prekretnica u tehnološkoj evoluciji čovečanstva. Smatra se da se vatra ispočetka osim za grejanje, verovatno koristila za pripremu hrane, što je omogućilo značajan porast mogućih biljnih i životinjskih izvora hrane. Među prvim materijalima korištenima kao gorivo bili su drvo i drveni ugalj. Drvo, glina i kamenje su bili među prvim materijalima oblikovanim ili formiranim vatrom, za izradu artifekata kao što su oružje, keramika, opeka ili veziva. Još jedno od važnih pronalazaka je luk, čime lov postaje veoma važna aktivnost. Konstantna poboljšanja tehnologije dovela su do peći i komora koji su omogućili topljenje i kovanje izvornih metala kao što su zlato, bakar, srebro i olovo. Prednost alata od bakra nasuprot onima od kamena, kosti i drva je brzo postala očigledna ranim ljudima, zato se bakar najverovatnije koristio od početka neolita (oko 8000 g.p.n.e.). Nakon toga je usledilo pronalaženje legure kao što je bronza (4000 g.p.n.e.). Prva upotreba železnih legura dolazi otprilike 1400 g.p.n.e. S vremenom su ljudi naučili koristiti i druge oblike energije. Najraniji crtež broda sa jedrima je pronađen na egipatskom vrču iz 3200 g.p.n.e. Egipćani su iskorištavali godišnje poplave Nila za navodnjavanje zemlje, a postepeno su naučili regulisati navodnjavanje gradnjom kanala. Slično su Sumerani naučili iskorištavati Eufrat i Tigar za istu svrhu. No, šira upotreba vetra,vode, čak i ljudske snage je zahtevala druge izume.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Skripte

Komentari