Odlomak

UVOD

Rad i sa njim povezan menadžment je središna odlika savremenog društva i većini ljudi na rad odlazi mnogo vremena koje im je na raspolaganju u toku pretežnog dela svoga života, a materijalna nagrada koju njime stiču određuje životni standard i, u značajnoj meri i njihov društveni položaj.
Zbog novog mesta i uloge čoveka u svim društvenim procesima kao i u njihovom upravljanju, upravljanje i razvoj ljudskih potencijala postaje sve značajnije. Motivacija i zadovoljstvo zaposlenih postaju osnov zanimanja savremenog manadžmenta ljudskih potencijala jer jedino se izgradnjom kvalitetnog motivacionog sistema može pomoći organizaciji da poveća svoju konkurentsku sposobnost i vrednost. Zato je bitno znati, koje motivacijske tehnike, na koji način i u kojim slučajevima omogućuju izgradnju kvalitetnog motivacionog sistema.

Dosadašnji koncepti motivacionih sistema, motivacionih tehnika i strategija postaju nedovoljno fleksibilni, pa je potrebno razvijati i uvoditi nove, koji će svojom razrađenošću dovesti do visoke motivisanosti i zadovoljstva zaposlenih, pa samim tim i ostvariti uspešno poslovanje. Sve ove stavke, ujedno predstavljaju i temu ovog rada.

 

 

 

 

 

 
POJAM I PROCES MOTIVACIJE
Kako bismo shvatili i razumeli proces motivacije za rad neophodno je da definišemo osnovne pojmove:

  • pojam motiva,
  • proces motivacije i
  • motivaciju za rad.

Pod pojmom motiva najčešće se podrazumeva unutrašnji psihički faktor, koji pokreće, usmerava, održava i obustavlja ljudsku aktivnost . Iz ove definicije uočavamo četiri bitne karakteristike motiva, koje se mogu postaviti u obliku pitanja:

1) Šta to čoveka pokreće na aktivnost?
2) Šta tu aktivnost usmerava?
3) Šta tu aktivnost održava?
4) Šta tu aktivnost obustavlja?

Potrebno je naglasiti da je cilj svake ljudske potrebe da bude zadovoljena, kako bi se održalo stanje ravnoteže bioloških funkcija njegovog organizma. To stanje ravnoteže naziva se homeostaza, i svako odstupanje od te ravnoteže manifestuje se na čovekovo ponašanje u cilju da se ravnoteža uspostavi. To je ono što čoveka pokreće na aktivnost.
Ali svaka potreba nije istovremeno i motiv. Da bi potreba prerasla u motiv neophodno je da čovek postane svestan toga i da ona kao takva postane pokretač određenog čovekovog ponašanja.
Sposobnost zaposlenih da ostvaruju učinke se postiže njihovim obrazovanjem i obukom na poslu. Priliku za ostvarenje učinaka zaposlenima pruža organizaciona struktura preduzeća. Dakle, organizacije ostvaruju svoje ciljeve tako što zaposleni i menadžeri u njima ostvaruju svoje radne učinke.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari