Odlomak

UVOD

Pop Art je rođen u Velikoj Britaniji sredinom 50ih godina kao stvaralaštvo mladih subverzivnih umjetnika. Ovaj pokret je nastao kao diskusija umjetnika koji su se nazivali nezavisna grupa (Independent Group), a koji su bili dio Instituta za suvremenu umjetnost (Institute of Contemporary Art) u Londonu između 1951 – 52. godine.
Ovaj Pokret vrjednuje popularnu kulturu, koju takođe nazivamo i „materijalnom kulturom“. Oni ne kritikuje poslijedice materijalizam i konzumerizam; nego prepoznaje njegovo postojanjekao nešto što je prisutno.
Umjetnici ovog pokreta: prepoznaju robu široke potrošnje, daju odgovore na tadašnje reklame, grade još efektniju formu masovne komunikacije putem tada zastupljenih vizuelnih medija (film, televizija, novine, magazin), i učvršćuju energiju među mlađom populacijum rođenom u periodu poslije drugog svjetskog rata. Oni takođe podižu pobunu protiv ezoteričnog rječnika apstraktne umjetnosti i izražavaju optimizam o buđenju mladalačkog izražavanja vizualnim jezikom.

 

 

 

 
ROĐENJE POP ARTA

Pokret je službeno „krstio“ kritičar Lawrence Alloway u svom članku “The Arts and Mass Media” (Umjetnost i masovne medije) u Architectural Record magazinu, februara 1958. U knjigama istorije umjetnosti često se navodi da je kolaž Richard Hamilton-a, pod nazivom – Just What Is It that Makes Today’s Home So Different and So Appealing? Iz 1956. Godine, signalizirao da je Pop Art stigao na scenu. Ovaj kolaž je predstavljen na izložbi This Is Tomorrow u Whitechapel Art Galeriji 1956. Godine. Tako da se može reći da su ovo umjetničko djelo i ova izložba obilježili službeni početak ovog pokreta.

 

 

 

 

 
KARAKTERISTIKE POP ART-a

Pop Art je od sredine 50ih postao dominirajući avangardni stil sve do kasnih 60ih. Karakterišu ga „podebljane“, jednostavne i svakodnevne slike jarkih boja. Svijetle boje pomažu u naglašavanju određenih elemenata savremene kulture i smanjuju jaz između komercijalne i likovne umjetnosti. Boje koje dominiraju u ovom pravcu su: žuta, crvena i plava.
Ovaj pokret naglašava moć filma i televizije kao važan mediji masovne komunikacije, često ističući njihove glavne zvijezde. Uobičajeni izvori Pop ikonografije su: reklame, ambalaža proizvoda, fotografije filmskih i pop zvijezda i stripovi.
Umjetnici ovog pokret su takođe uživali da provode objekat kroz satiru uvečavajući ih do masovnih razmjera, pa su tako česta tema pop art-a bili hrana, kućanski aparati i namještaj.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Grafički dizajn

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari