Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio studenti.rs 19. april 2021. Prijavi dokument
Uvod
Termin komunikacija potiče iz latinskog jezika od glagola comunicare (učiniti zajedničkim, saopštiti). Dakle, cilj komunikacije nije ništa drugo, do uspostavljanje zajednice i društvenosti. Komunikacija ispunjava osnovnu ljudsku potrebu – da budemo u kontaktu sa drugim ljudima.Svi mi komuniciramo na jedan ili drugi način i svi smo u stanju da komuniciramo. Stvar je samo u tome da se pronađe pravi kanal, putem kojeg ćemo pravu i dobro definisanu poruku poslati do primaoca. Sve što radimo u životu zahtijeva komunikaciju. Ona je odnos međuljudskih odnosa. Danas mi jednostavno često i nesvjesno komuniciramo sa okolinom. To je postala prirodna aktivnost našeg svakodnevnog života. Komuniciranje je jedno od najdinamičnijih, najobuhvatnijih i najsloženijih aktivnosti u ljudskom društvu. Komunikacija je, zbog toga, pojam u društvenim naukama koji uopšteno označava sveukupnost različitih oblika, veza i kontakata među prpadnicima društva, a posebno prenošenje poruka s jedne osobe ili grupe na druge. Međunarodno tijelo koje se najviše bavi problematikom komunikacije i komunikologije je UNESCO (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization) je organizacija (specijalna agencija) za obrazovanje, nauku i kulturu UN, osnovana 1946.godine. Osnovni cilj organizacije je da doprinese miru i sigurnosti kroz podržavanje kolaboracije među nacijama kroz obrazovanje, nauku i kulturu kao metod pospešivanja univerzalnog poštovanja pravde, zakona, ljudskih prava i osnovnih ljudskih sloboda.
1.Aktivnosti poslovnog bontona
1.1. Ponašanje – maniri
Ponašanje možemo definisati kao aktivnost koju čini skup određenih reakcija, uslovljenih biološkim, fiziološkim, psihološkim, sociološkim i drugim faktorima. Manitžri su ustanovljeni standardi(kodeksi) ponašanja koje jedna zajednica ili vešćina dobrovoljno prihvata, uči i kreira. Lična kreativnost i inventivnost pojedinaca omogućavaju da se maniri transformišu u skladu s vremenom i društvenim tokovima. Standardi ponašanja predstavljaju mogućnost da se definiše specifični stil ličnosti.
Ponašanje je veština komunikacije s ljudima i predstavljanje sopstvene ličnosti u javnosti. Ono ima sledeće karakteristike:
Psihološke – ponašanje se sastoji od opažanja, percepcije, stvaranja slike o sebi i plasiranja te slike u javnosti. Takođe je i veština postizanja kompromisa i mogućnost uspostavljanja korektnih odnosa sa većinom ljudi. Poslovna komunikacija je uspješnija ako dominiraju racionalni,a ne emocionalni elementi u ponašanju. U poslovnoj komunikaciji preovlađuju racionalne odluke. Emocije nemaju primarnu ulogu u donošenju odluka sa kim se može poslovati, ali određena selekcija treba da postoji. Vještina komuniciranja se sastoji u posmatranju i prepoznavanju ljudi, izboru sa kime se nikako ne može sarađivati i raditi.
Socijalne – na ponašanje utiče vaspitanje, okruženje, izbor prijatelja, bračnog partnera i poslovnih saradnika. Treba voditi računa sa kim se razgovara, koliko sagovornika učestvuje u razgovoru, đe se određena vrsta razgovora odvija, da li postoje posmatrači ili slušaoci, kako je uređen prostor i dr.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio roska1 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.