Odlomak

Uvod

Termin komunikacija potiče iz latinskog jezika od glagola comunicare (učiniti zajedničkim, saopštiti). Dakle, cilj komunikacije nije ništa drugo, do uspostavljanje zajednice i društvenosti. Komunikacija ispunjava osnovnu ljudsku potrebu – da budemo u kontaktu sa drugim ljudima.Svi mi komuniciramo na jedan ili drugi način i svi smo u stanju da komuniciramo. Stvar je samo u tome da se pronađe pravi kanal, putem kojeg ćemo pravu i dobro definisanu poruku poslati do primaoca. Sve što radimo u životu zahtijeva komunikaciju. Ona je odnos međuljudskih odnosa. Danas mi jednostavno često i nesvjesno komuniciramo sa okolinom. To je postala prirodna aktivnost našeg svakodnevnog života. Komuniciranje je jedno od najdinamičnijih, najobuhvatnijih i najsloženijih aktivnosti u ljudskom društvu. Komunikacija je, zbog toga, pojam u društvenim naukama koji uopšteno označava sveukupnost različitih oblika, veza i kontakata među prpadnicima društva, a posebno prenošenje poruka s jedne osobe ili grupe na druge. Međunarodno tijelo koje se najviše bavi problematikom komunikacije i komunikologije je UNESCO (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization) je organizacija (specijalna agencija) za obrazovanje, nauku i kulturu UN, osnovana 1946.godine. Osnovni cilj organizacije je da doprinese miru i sigurnosti kroz podržavanje kolaboracije među nacijama kroz obrazovanje, nauku i kulturu kao metod pospešivanja univerzalnog poštovanja pravde, zakona, ljudskih prava i osnovnih ljudskih sloboda.

1.Aktivnosti poslovnog bontona

1.1. Ponašanje – maniri

Ponašanje možemo definisati kao aktivnost koju čini skup određenih reakcija, uslovljenih biološkim, fiziološkim, psihološkim, sociološkim i drugim faktorima. Manitžri su ustanovljeni standardi(kodeksi) ponašanja koje jedna zajednica ili vešćina dobrovoljno prihvata, uči i kreira. Lična kreativnost i inventivnost pojedinaca omogućavaju da se maniri transformišu u skladu s vremenom i društvenim tokovima. Standardi ponašanja predstavljaju mogućnost da se definiše specifični stil ličnosti.
Ponašanje je veština komunikacije s ljudima i predstavljanje sopstvene ličnosti u javnosti. Ono ima sledeće karakteristike:
 Psihološke – ponašanje se sastoji od opažanja, percepcije, stvaranja slike o sebi i plasiranja te slike u javnosti. Takođe je i veština postizanja kompromisa i mogućnost uspostavljanja korektnih odnosa sa većinom ljudi. Poslovna komunikacija je uspješnija ako dominiraju racionalni,a ne emocionalni elementi u ponašanju. U poslovnoj komunikaciji preovlađuju racionalne odluke. Emocije nemaju primarnu ulogu u donošenju odluka sa kim se može poslovati, ali određena selekcija treba da postoji. Vještina komuniciranja se sastoji u posmatranju i prepoznavanju ljudi, izboru sa kime se nikako ne može sarađivati i raditi.
 Socijalne – na ponašanje utiče vaspitanje, okruženje, izbor prijatelja, bračnog partnera i poslovnih saradnika. Treba voditi računa sa kim se razgovara, koliko sagovornika učestvuje u razgovoru, đe se određena vrsta razgovora odvija, da li postoje posmatrači ili slušaoci, kako je uređen prostor i dr.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari