Proizvodnja biljaka u zaštićenom prostoru
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio jutvo90 18. jun 2013. Prijavi dokument
Tehnika aplikacije pesticida
Zupčaste pumpe su danas najprostije i najjeftinije uljno – hidraulične pumpe. Odlikuju se malom težinom, jednostavnom konstrukcijom, niskom cenom, velikim stepenom iskorišćenja i dugim vekom trajanja. Po konstrukciji mogu biti pumpe sa spoljašnjim ili unutrašnjim zupčanjem.Zupčaste pumpe se izrađuju sa kapacitetom do 80 l/min. Broj obrtaja je do 3000 o/min, a mogu da obezbede veliki pritisak, čak i do 160 bara.Zupčasta pumpa sa spoljašnjim zupčanjem, sastoji se od dvodelnog kućišta u kome susmeštena dva zupčanika u zahvatu.
Kod obrtanja zupčanika u smeru strelice, prazna međuzublja se pune tečnošću iz usisnog voda koja se potiskuje (transportuje) u potisni vod. Prilikom uzubljivanja zupčanika, deo tečnosti koja je zaostala u međuzubnom prostoru se sabija a visok pritisak, što izaziva dopunska opterećenjana ležištima, povećava se zagrevanjei pumpa radi sa većim šumom.
Zupčasta pumpa sa unutrašnjim zupčanjem sastoji se iz većeg zupčanika u obliku čaure sa unutrašnjim zupcima i manjeg ekscentrično postavljenog zupšanika sa spoljašnjim zupcima.
Između zupčanika na ekscentričnom delu, nalazi se pregrada u obliku polumeseca (luka) koja omogućuje da se tečnost transportuje ka izlazu popunjavanjem međuzubnih prostora zupčanika
Prema konstrukciji krilne pumpe su najstarije pumpe od svih postojećih koje su se koristile za uljnu hidrauliku. To su rotacione pumpe u kojima su elementi za potiskivanje radne tečnosti
izrađeni u obliku krilaca (ploča) koja su smeštena u rotor. Tečnost koja se potiskuje zatvorena je između dva susedna potiskujuća elementa i površine statora i rotora.
Prema broju radnih ciklusa, u toku jednog obrtaja vratila krilne pumpe mogu biti: jednostrukog i višestrukog delovanja. Krilna pumpa jednostrukog delovanja, radi na principu promene zapremine u komorama koje obrazuje krilca pumpe uvlačeći se i izvlačeći se u toku jednog obrtaja rotora. Ovo se ostvaruje zahvaljujući ekscentricitetu (e) između rotora i statora.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio AleksaJocicc 13. mart 2024.
Objavio MilaSibul 25. novembar 2023.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.