Farmakoterapija urinarnih infekcija
Objavio dzasmina 25. mart 2024.
Diplomski/master radovi, Skripte, Farmacija
Objavio studenti.rs 21. april 2016. Prijavi dokument
I. UVOD
Zdravstveni sistem predstavlja jedan od najsloženijih sistema u bilo kojoj državi. Polazeći od njegovog značaja i uticaja na zdravstveno stanje stanovništva, u savremenim uslovima, država ima aktivnu ulogu u planiranju i upravljanju zdravstvenim sistemom. Kako bi obezbedila stabilno finansiranje i racionalan i kvalitetan sistem pružanja zdravstvene zaštite, u mnogim zemljama prisutno je stalno povećanje troškova u vezi pružanja zdravstvene zaštite. Između raspoloživih resursa i naraslih zdravstvenih potreba dolazi do problema neefikasnosti, što je u mnogim zemljama dovelo do šire primjene predstavništva u upravljanju sistemom. Ovaj rad istražuje potrebu mogućnosti i ograničenja za primjenu preduzetništva u zdravstvenom sistemu. Sa razvojem društva javlja se potreba za pružanjem dobrih usluga. Tako počinje i da se razvija marketing u zdravstvu koji potencira na unapređenju zdravstvenih usliga. Važan segment zdravstvenog marketinga je farmaceutski marketing. Posebnu pažnju treba obratiti na marketing farmaceutskih proizvoda i mrketing farmaceutskih usluga. Međutim, danas jako veliku ulogu ima i internet u farmaceutskom marketingu. Razvoj marketinga počinje sa razvojem ideje o pravilima dobrog poslovanja. Kao naučna disciplina marketing se bavi izučavanjem aktivnosti koje omogućavaju efektivnu i efikasnu razmjenu i povezivanje proizvodnje i potrošnje. Osnovno je to da treba prepoznati šta kupci žele kupiti, jer oni hoće da zadovolje svoje potrebe, a ne da kupe proizvod. Tržište je orjentisano ka potrebama, a ne ka proizvodima. Zadatak marketinga je da prati šta se dešava sa proizvodom u procesu njegovog korišćenja, jer tako se mogu izvršiti potrebne korekcije i poboljšanje proizvoda.
Marketing usluga dobija jako veliki značaj zbog uslužnog društva u kome živimo. Usluge predstavljaju veliko polje aktivnosti koje obuhvata edukaciju, zdravstvo, turizam, finansije i dr. Usluga se delimično proizvodi, prodaje i koristi u toku interakcije između potrošača i uslužne organizacije. Potrošač je osnovni faktor u sistemu isporučivanja usluga, jer bez potrošača ne bi bilo ni biznisa. Uspostavljanje odnosa sa potrošačima se može zamisliti kao privlačenje potrošača, a zatim izgradnja i upravljanje odnosima tako da budu ostvareni ekonomski ciljevi i sa jedne i sa druge strane. Sve veći broj organizacija u uslužnom sektoru postaje svestan značaja ulaganja marketing napora najpre u zadržavanje potrošača, a zatim unapređivanja odnosa sa njima. Tako je počeo da se razvija marketing koncept pomoću koga se organizacija stvara i razvija. Osnovu uspješnog marketinga predstavlja koncept koji uključuje sve ljude, funkcije i odeljenja u organizaciji. Najbitnije je da se uklone barijere između funkcija i odeljenja u organizaciji i da ljudi iz različitih dijelova organizacije rade zajedno kao dobro koordiniran tim. Ono što je posebno karakteristično za marketing usluga je uloga potrošača u procesu pružanja usluga, pri čemu odnosi sa potrošačima predstavljaju ključni koncept i zadatak svih zaposlenih.
II. KLASIČNE TEORIJE
Ove teorije su se pojavile krajem XIX i početkom XX vjeka, sa razvojem industrije, tj.prelaskom sa manufakturne na industrijsku proizvodnju. Kako je razvoj industrije u početku savladao problem tehnike i tehnologije, pojavili su se problem organizovanja i upravljanja velikim industrijskim organizacijama. Dotadašnji system je uglavnom imao linijsku – tzv.vojničku organizaciju, što nikako nije odgovaralo velikim sistemima koji su karakteristični po:
Složenosti proizvoda koji se produkuje;
Složenosti radnih procesa, mašina i alata;
Ova posluživanja zahtjevala su nova znanja od svih učesnika u proizvodnji
Broj ljudi koji učestvuje u proizvodnji se izuzetno povećao.
U klasičnim teorijama orgamizacije mogu se razlikovati tri glavna pravca i to:
Naučno upravljanje
Administrativna teorija upravljanja
Model biokrastske organizacije.
Objavio dzasmina 25. mart 2024.
Objavio Tashanna 05. mart 2024.
Objavio DJ Hydron 26. februar 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.