Psihomotorni razvoj dece – uloga fizioterapeuta
Objavio teksii02 22. novembar 2023.
Diplomski/master radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio studenti.rs 09. novembar 2021. Prijavi dokument
UVOD
Početkom XX veka ekskurzije su smatrane kao važna podrška prirodnim naukama. Danas se vode mnoge polemike o njihovoj obrazovnoj vrednosti i dovodi se u pitanje značaj ekskurzija za obrazovanje i negovanje kulture sećanja (Kuljić, 2006).
Ekskurzije u nastavi vaspitanja i obrazovanja imaju veliki značaj, veliku obrazovnu i posebnu vaspitnu vrednost. Pojedine zadatke i ciljeve nastave obrazovanja nemoguće je u potpunosti ostvariti bez neposrednog upoznavanja učenika sa društvenom stvarnošću. Odavno je poznato da postoje izvesne razlike imeđu rada u školi, školskoj radionici i rada u stvarnom životu. Putem ekskurzija navedene razlike postepeno se smanjuju pa se na taj način učenici brže pripremaju za život, uvažavaju kulturu sećanja, svoje nasleđe, veru, istoriju. Obrazovna i vaspitna vrednost ekskurzija obavezuju nastavnika da pravovremeno planira i izvodi ekskurzije, u zavisnosti od programskih sadržaja, mogućnosti školske sredine i samih učenika.
U obrazovnom sistemu i izvan njega, postavlja se pitanje opravdanosti đačkih eksukrzija. Suočavaju se mišljenja i iznose razlozi pro et contre (najčešće preovlađuju oni protiv). Putovanje čiji je primarni cilj bio obrazovanje, poznato je još od antičkog doba. Već tada su ljudi putovali da bi učili i obrazovali se. Na početku novog milenijuma srećemo se sa velikim promenama. Život, društvo, vreme u kome živimo sve su složeniji, nepredvidiv, prošlost nam je sve manji oslonac i putokaz za budućnost.
Dobro pripremljena, profesionalno organizovana i adekvatno izvedena školska ekskurzija je izuzetno odgovoran i veoma kompleksan posao. Ova složena i višeslojna sfera školskog rada u praksi zahteva koordinaciju rada stručnjaka iz više oblasti. Ekskurzija je, po svojoj suštini, pedagoški i andragoški problem, ali istovremeno i turistički, dokoličarski, sociološki, kulturološki, psihološki, filozofski, geografski, zdravstveni, rekreativni, antropološki, menadžerski, normativno-pravni itd.
Organizovano putovanje učenika je društveno uslovljen fenomen. Prožeto je i prelama se sa ostalim oblastima socijalne realnosti. Da bi se ova sfera školskog rada uredila, Ministarstvo prosvete Srbije je 1997. godine dalo do tada najrazrađenija uputstva za organizovanje školskih ekskurzija i nastave u prirodi. Te iste godine je Asocijacija turističkih agencija (YUTA) ustanovila standarde koje turistička agencija treba da dosegne da bi bila podobna za uključenje u realizaciju dečijeg i omladinskog turizma. Kao rezultat saradnje više institucija, izdat je tzv. Priručnik za organizovanje ekskurzija i nastave u prirodi, namenjen direktorima škola. To je bio prvi korak standardizacije i unošenja reda u haotično stanje u ovoj oblasti. Od tada su pravilnici i uputstva više puta dopunjavani i usavršavani. Bili su predmet javnih rasprava i stručnih i naučnih skupova. U cilju dopuna i izmena, Pravilnika o programu za ostvarivanje ekskurzije u prvom i drugom ciklusu osnovnog obrazovanja i vaspitanja („Službeni glasnik RS – Prosvetni glasnik”, br. 7/2010 od 24.8.2010. godine), Ministarstvo prosvete je formiralo komisiju od predstavnika sedamnaest raznih relevantnih institucija, udruženja i predstavnika drugih ministarstava koji su se bavili problematikom školskih ekskurzija. Dakle, u protekloj deceniji su učinjeni značajni pomaci na tom planu. Na opštem nacionalnom nivou su artikulisani ciljevi, zadaci, programi, dužine trajanja ekskurzija zavisno od nivoa školovanja, uslovi realizacije, evaluacija i slično („Službeni glasnik RS – Prosvetni glasnik”, br. 7/2010 od 24.8.2010. godine).
Ekskurzije su jedan od elemenata obrazovno-vaspitnog rada škole. Cilj ekskurzije je savladavanje dela nastavnog programa neposrednim upoznavanjem sadržaja nastavnih predmeta, pojava i odnosa u prirodnoj i društvenoj sredini, upoznavanje kulturnog nasleđa i privrednih dostignuća koja su u vezi sa delatnošću škole.
Možemo postaviti brojna pitanja koja se tiču školskih ekskurzija, poput sledećih: Da li država ima odgovarajuću strategiju za ovaj segment školskog rada? Da li su učenici svesni ukupnog značaja ekskurzije? Da li su roditelji razmišljali o mogućnosti većeg učestvovanja u kreiranju ovih aktivnosti njihove dece? Koliko je korisno da sve zainteresovane strane uzmu veće učešće pri planiranju, organizovanju i realizaciji ekskurzija, koliko se o ekskurzijama vodi računa ili ekskurzije nisu prepoznate kao veoma važna aktivnost u obrazovanju? Da li ekskurzije mogu da doprinesu negovanju kulture sećanja?
Rad se sastoji se iz pet celina. Prvi deo rada predstavlja metodologiju rada.
Objavio teksii02 22. novembar 2023.
Objavio Nana 15. novembar 2023.
Objavio Seminarski0002 30. oktobar 2023.
Objavio Stefana Kovacevic 29. novembar 2023.
Objavio Marko_87 29. novembar 2023.
Objavio Stefana Kovacevic 29. novembar 2023.
Komentari
You must be logged in to post a comment.