Odlomak

1.    Uvod

Kvaliteta je ključni faktor zadovoljstva kupaca, a time i  konkurentnosti poduzeća na tržištu. U ovom radu objašnjavamo:

•    metode  mjerenja razine zadovoljstva kupaca,
•    problem, predmet i objekt istraživanja,
•    Svrhu i ciljeve istrazivanja,
•    Strukturu rada,
•    Naučne metode,
•    Radna (glavna)  hipoteza i pomoćne hipoteze.

 

 

 
2.    Definisanje potrošača

Svaki građanin je potrošač. Svako od nas svakodnevno kupuje i konzumira robu, svi koristimo usluge raznih institucija, teško zarađeni novac trošimo na različite načine, za račune, kamate za kredit itd.Svakog dana ustanemo, umijemo se, operemo zube, skuvamo kafu i dok je pijemo razmišljamo o doručku, poslu, školi, ručku i sl. Razmišljamo da li treba kupiti hleb, mleko, jogurt, knjigu, svesku, parizer, sok, grickalice, slatkiše… Ali tek kada odemo u kupovinu odlučujemo šta je za nas najbolje.

  • Ali šta iid sadrži toksične materije?
  • Kako izbeći pzabrati?
  • Da li je konzervirana hrana na policama radnji u kojima kupujemo -zdrava?
  • Da li novi televizor ili dečji bicikl zaista toliko vrijede?
  • Koja banka nam pruža najbolje finansijske uslove?
  • Gde naći najpoštenije kreditne stope?
  • Koji insekticravne zamke u ugovorima koje potpisujemo?

Hoćemo li izabrati jeftinije i težiti ka kvantitetu, ili se ipak odlučiti za skuplje, ali kvalitetnije, jeste, bilo je i biće vječno pitanje koje će mučiti potrošače a samim tim i proizvodjače. Potrebno je napraviti ravnotežu tražnje i prodaje, i potrebno kalkulisati izmedju proizvodjača i potrošača. Ponuditi tržištu baš ono što je neophodno za obavljanje svakodnevnih životnih aktivnosti (hrana, voda, odjeća i sl.), i onih nesvakidašnjih (koncerti, televizori, Mp3 plejeri, šišanje – farbanje i sl.)
Potrošači su osobe koje kupuju robu i koriste usluge kako bi zadovoljili svoje individualne (lične) i porodične potrebe.
Individualna lična potrošnja po svome obimu i strukturi čini najznačajniju komponentu životnog standarda društva. Lična potrošnja je individualna potrošnja materijalnih dobara kojom gradjani kao potrošači podmiruju svoje potrebe. Poboljšanje životnog standarda odražava se u zadovoljenju potreba građana kao potrošača na efikasniji način. U jednom slučaju to znači da potrošači troše i konzumiraju više proizvoda iste kategorije, ali to češće znači da se traže novi i bolji proizvodi.

No votes yet.
Please wait…

Detalji dokumenta

Više u Maturski Radovi

Više u Skripte

Komentari