Odlomak

Uvod

Ako određeno preduzeće ili firma nema dovoljno sredstava da uđe u posao ili da započne jos jedan novi segment postojećeg posla javlja se potreba za pronalaženjem određenog kreditnog sredstva ili drugog vida pozajmnice. Jedan od najbitnijih faktora koje koristimo da bi uv
erili neku banku ili potencijalnog investitora da investira u naš posao je prilaganje biznis plana       ( plana poslovanja, investicijskog projekta ). Pisanje biznis plana nije samo formalnost, to je temelj svakog poslovanja. Detaljnim i pažljivim planiranjem i analiziranjem svih delova budućeg posla možemo videti da li je to opravdano ulaganje i da li je uopšte moguće ući u taj posao. Mnoga mala i srednja preduzeća kod nas nemaju biznis plan. Domaći preduzetnici ga izbegavaju  zbog predrasude da je to dugotrajan i komplikovan posao. U narednih nekoliko stranica ćemo pokušati da dokažemo da to nije ispravno mišljenje, takođe ćemo pojasniti kako se izrađuje biznis plan  i pokazati da to nije komplikovan posao kao što mnogi smatraju.

1. Šta je biznis plan?

Biznis plan je okvir za osmišljavanje i adekvatno povezivanje poslovnih ciljeva, principa i kriterijuma, odnosno politike, pravaca i metoda poslovne strategije, i na osnovu toga, programiranje aktivnosti za ključne funkcije, kao što su: marketing, proizvodnja, nabavka, istraživanje i razvoj, finansije, kadrovi i sl.
Biznis plan služi za:

  •  Proveru poslovne ideje i poslovnih mogućnosti
  •  Dobijanje saglasnosti za određene poduhvate
  •  Pripremanje dokumentacije za investitore i preduzeće
  •  Kao vodič za kasnije poslovanje

1.1. Definicije biznis plana
Biznis plan je rezime prošlih, sadašnjih i budućih aktivnosti preduzeća, odnosno najefikasniji način kako da iz prošlosti (sadašnjosti) stignete do budućnosti.

Biznis plan  je pažljivo planiranje i testiranje poslovne ideje, kojim se pokazuje da li ona ima finansijskog i operativnog smisla.

Biznis plan je plan vizije preduzeća, put od želja do stvarnosti. U njemu su postavljeni ciljevi, analizirane osnovne slabosti i najznačajnije prednosti planiranih aktivnosti i u skladu sa tim utvrđena osnovna strategija njegovog sprovođenja.

Biznis plan utvrđuje trenutnu poziciju preduzeća.
Izrada biznis plana je razvojni proces testiranja početne poslovne ideje, ocene njenih realnih biznis šansi u tržišnom okruženju, projekcije realizacije i načina ostvarenja.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari