Odlomak

Predškolsko vaspitanje i obrazovanje je proces ranog učenja i formiranja ličnosti deteta od rođenja do polaska u školu, koji se odvija u svim okruženjima u kojima dete živi. Ono je deo jedinstvenog društvenog sistema obrazovanja i vaspitanja i temelj za usvajanje novih znanja koja se stiču tokom života. Komenski je isticao izuzetan značaj i smisao vaspitanja i obrazovanja u ranom detinjstvu za dalji razvoj čovekove ličnosti. Prema njemu, temelji svih znanja i sposobnosti polažu se od malena, tako da „posle nije nemoguće ni teško raditi dalje na tim temeljima, samo ako se sa razumnim bićem razumno postupa“. Istaknuti pedagog Emil Kamenov smatra da se nedostaci i propusti u vaspitanju tokom prvih godina života kasnije teško mogu nadoknaditi prevaspitanjem. Ovakva shvatanja svakako treba imati u vidu kada je u pitanju muzičko vaspitanje i muzički razvoj dece. Psiholozi i muzički pedagozi upućuju na izuzetan značaj ranog muzičkog vaspitanja dece, pozivajući se na istraživanja koja ukazuju da „muzički razvoj počinje rođenjem pa čak i ranije, u prenatalnom periodu“. Prva muzička iskustva koja deca stiču u krugu porodice i u predškolskim ustanovama od neprocenjivog su značaja za njihov muzički i svestrani razvoj. Muzički pedagog Irena Kojov Bukvić muzičko vaspitanje definiše kao „plansko uticanje na formiranje ličnosti deteta putem pobuđivanja interesa, potrebe, sposobnosti i estetskog odnosa prema muzici“. Ona ukazuje da se muzički razvoj ispoljava u oblasti emocija, osećanja, opažanja i sluha, „od razlikovanja pojedinačnih zvukova do celina, odnosno do diferenciranja visine tonova, ritma, boje, tempa i dinamike“.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 25 stranica
  • Metodicke aktivnosti iz muzičkog vaspitanja -
  • Školska godina: -
  • Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
  • Srbija,  Kikinda,  Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Kikindi  

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari