Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio Viktorija3e243 11. mart 2015. Prijavi dokument
UVOD-AKTIVNO SLUŠANJE
Aktivnim slušanjem primamo korisne informacije, izbegavamo nesporazume i konflikte, pokazujemo da nam je stalo do sagovornika, pomažemo osobama sa kojima komuniciramo da jasnije sagledaju problem i na kraju, izgrađujemo odnos poverenja. Veština slušanja podrazumeva mnogo više od sposobnosti da „čujemo poruku”. Ona obuhvata razumevanje poruke, situacije i druge osobe.Aktivnim slušanjem izbegavamo prepreke u komunikaciji i poštujemo tuđa mišljenja, stavove i osećanja – drugim rečima, poštujemo integritet osobe koju slušamo.Aktivno slušanje je ključni element uspešne komunikacije.Ono predstavlja uživljavanje u ono o čemu osoba koju slušamo govori, kao i razumevanje sadržaja koji je izgovoren.
Za aktivno slušanje je bitno da slušalac donese odluku da želi da sluša, da osobu koja govori gleda u oči, da ne govori previše, ne prekida sagovornika dok govori, da nauči da ćuti, i naravno, sluša.
Postoji nekoliko vrsta nepotpunog slušanja:
• Pseudoslušanje – kada slušalac pokazuje pažnju, ali su mu misli negde drugde.
• Jednoslojno slušanje – za koje je karakteristično da slušalac sluša samo deo informacija.
• Selektivno slušanje – kada slušalac sluša samo ono što ga posebno zanima.
• Selektivno odbacivanje – kada se slušalac usmerava na teme koje ne želi da čuje. Kad one dođu na red slušalac se „isključuje” i ne sluša.
• Otimanje reči ili upadanje u reč – kada slušalac jedva čeka priliku da nešto kaže.
• Odbrambeno slušanje – slušalac sve poruke tumači kao napad, brani se ili čak i sam napada.
• Slušanje u „zasedi” – karakteristično je da slušalac sluša sagovornika da bi ga napao kad god mu se učini da se njegove reči mogu dovesti u pitanje.
Koliko puta treba čuti novu informaciju da bi se ona u potpunosti razumela?Hagerman smatra da je pojedincu za ovo, u proseku, potrebno sedam ponavljanja. Ovo je svakako prepreka uspešnoj komunikaciji, pa se, otuda, preduzimaju različite aktivnosti na planu poboljšanja efektivnosti komunikacije.
Kao najvažnije mere, koje menadžeri preduzimaju, prepoznaju se:
1. Korišćenje fidbeka,
2. Pojednostavljenje jezika,
3. Aktivno slušanje,
4. Kontrolisanje emocija i
5. Posmatranje neverbalnih znakova
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.