Odlomak

Ponašanje potrošača veoma je mlada disciplina. Prva knjiga iz ovog područja pojavila se 1960. godine. Tek širokim prihvatanjem marketinške koncepcije 50-tih godina pojavila se potreba studioznog proučavanja ponašanja potrošača. Budući da nije imalo istorijski razvoj kao ni vlastiti predmet istraživanja, teoretičari su pozajmili mnoge pojmove iz drugih naučnih disciplina, kao što su psihologija (proučavanje pojedinca), sociologija (proučavanje grupe), socijalna psihologija (proučavanje funkcionisanja pojedinaca unutar grupe), antropologija (uticaj društva na pojedinca) i ekonomija, kako bi formirali temelj ove nove discipline. Mnoge ranije teorije vezane za ponašanje potrošača temeljile su se na ekonomskoj teoriji, na shvatanju da se pojedinci ponašaju racionalno ne bi li ostvarili maksimalnu korist (zadovoljstvo) pri kupovini roba i usluga.

No votes yet.
Please wait…
Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 22 stranica
  • istorija potrošača jj
  • Školska godina: 2021
  • Seminarski radovi, Ekonomija
  • Srbija,  Beograd,  UNIVERZITET MEGATREND - Fakultet za poslovne studije  

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Komentari