Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija, Pravo
Objavio Misljen 10. novembar 2014. Prijavi dokument
UVOD
Savremeno društveno okruženje postavlja sve izraženije zahteve da preduzeća preuzmu na sebe punu moralnu i pravnu odgovornost za svoje aktivnosti, pogotovo kada je u pitanju zaštita interesa potrošača i zaštita životne sredine.
Savremeno društvo zahteva odgovornost i doprinos. Nekada je bilo dovoljno da preduzeće zadovolji ekonomske ciljeve – profit, kao osnovu za ostvarivanje ciljeva rasta i razvoja, a danas se sve češće govori o korporativnoj društvenoj odgovornosti.
Ona predstavlja opredeljenje za unapređenje dobrobiti zajednice kroz diskrecione poslovne prakse i doprinose na račun resursa kompanije. Ključna reč ove definicije je diskreciona. Koncept korporativne društvene odgovornosti je danas standardizovan (SA 8000) i predstavlja sastavni deo integrisanih menadžment sistema.
Principi koji se povezuju sa postojećim definicijama korporativne društvene odgovornosti sadrže: uključivanje u život zajednice, polaganje računa, transparentnost, održivost, etičko ponašanje (bez korupcije), poštenje i uključivanje.
1. KORPORATIVNA DRUŠTVENA ODGOVORNOST I SAVREMENO POSLOVANJE
1.1. Pojmovno određenje poslovne etike
U obavljanju poslovnih aktivnosti iskristalisale su se moralne norme ponašanja. Džek Velč je slikovito rekao da biznis, kao i sve druge igre – ima igrače, jezik, pravila kontroverze i ritam. Moral je oblik vladanja, oblik ljudske prakse, oblik praktičnog odnošenja čoveka prema samom sebi, prema drugim ljudima, kao i prema svetu.
Moral predstavlja sastavni deo društvene svesti. Njega sačinjavaju pravila i norme ponašanja ljudi u zajedničkom životu i međusobnim odnosima u društvu. Društvena svest se satoji iz dva sloja: sistematizovanog dela koji istupa u više različitih vrsta poput morala, naučno filozofske svesti, religije, umetnosti, itd i nediferenciranog, nesistematizovanog i opšteg dela, koji se određuje kao “društvena psihologija”.
Poslovna etika se definiše kao skup principa, standarda ponašanja koji usmeravaju pojedince ili grupe u biznisu i normi, ili kao skup principa i standarda koji usmeravaju ponašanje u poslovnom svetu. U najopštijem smislu reči, ona podrazumeva moralno ponašanje i delanje. Trend razvoja koncepta poslovne etike i njegovog praktičnog implementiranja u organizacionu strukturu preduzeća traje preko trideset godina. Najveći deo poslovnog ponašanja je definisan međunarodno prihvaćenim ugovorima ili nacionalnim zakonima.
Primeni i razvoju poslovne etike posebno su doprineli japanski menadžeri, koji su aktivno razvijali koncept upravljanja kvalitetom. Japanci su ostvarili stalno unapređenje produktivnosti poslovanja, brigu za ljudske resurse i partnere, a na međunarodnom nivou izbegavanje konkurencije između firmi iz Japana. Biznis je jedan od načina časnog služenja naciji i društvu, a uspeh u sferi ekonomije zahteva trud, visok moral i individualne sposobnosti.
Motivacija zaposlenih rezultuje visokim stepenima lojalnosti preduzeću. Prema shvatanjima, na mestima gde se primenjuje etika su i dostojanstvo zaposlenih, visok moral, visoka produktivnost i profitabilnost
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio roska1 24. april 2024.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.