E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Obrazovanje, Umetnost/Dizajn
Objavio Silvano01 03. april 2015. Prijavi dokument
Uvod
U svakom detetu postoje mogućnosti za razvoj njegovih kreativnih sposobnosti. Kada se govori o zahtevima likovnog vaspitanja, koji se uglavnom zasnivaju na opštim vaspitnim ciljevima, primećuje se da se u manjoj meri proučava estetska osetljivost dece, nivo njihovih kreativnih sposobnosti, kao i efekti različitih pristupa likovnom vaspitanju. Zbog toga je neophodno istaći potrebu sistematskog naučnog istraživanja problematike likovnog vaspitanja i uticaja različitih pristupa i programa vaspitno-obrazovnog rada na razvoj kreativnosti dece predškolskog uzrasta u oblasti likovnog izražavanja. Likovno vaspitanje podrazumeva da se kod svakog deteta podstakne zarobljeni likovni izraz i kreativnost. Uopšte potreba za likovnim izražavanjem kod dece predškolskog uzrasta je jedna od osnovnih potreba, pa samim tim predstavlja i važan faktor u njihovom razvoju. Likovno izražavanje na predškolskom uzrastu povezano je sa kognitivnim razvojem, pa ga zbog toga treba iskoristiti kao mogućnost za podsticanje i optimalan razvoj kognitivnih sposobnosti dece. Savremena metodika likovnog vaspitanja zasniva se na celovitosti, odnosno integraciji svega onoga što deca istražuju i doživljavaju i suprotna je fragmentaciji kojima ih odrasli uče. Ovaj pristup pozitivno utiče i na likovnu kreativnost dece sa smetnjama u razvoju.
1. Ciljevi i zadaci likovnog vaspitanja na predškolskom uzrastu
Metodika ne određuje cilj nastave i aktivnosti, ali ga analizira, objašnjava i konkretizuje kako bi postali primjenjivi u ustanovama za predškolsku i školsku djecu. Naziv likovna kultura ukazuje na cilj ove nastavne oblasti, ali da bi on bio određen potrebno je ukazati na značaj ovog termina. U širem smislu označava dostignuće jednog naroda u oblasti likovnih umetnosti – crtanje, slikanje, vajanje i dr. U užem smislu termin ,likovna kultura označava stepen likovno-estetskog vaspitanja i obrazovanja koji svaki pojedinac društvene zajednice postigne i koji je deo njegove opšte kulture. Među najznačajnijim faktorima formiranjima likovne kulture isticu se : neposredno likovno stvaralaštvo (slikanje, crtanje), sticanje odgovarajućeg znanja i posećivanje izložbi.
Cilj nastave (aktivnosti) likovne kulture je plansko i sistematsko delovanje na decu da bi se ostvario određeni nivo njihove lične likovne kulture poštujući zakone programskog sadržaja i uzrasta dece.
Zadaci nastave (aktivnosti) likovne kulture proističu iz cilja i samo su njegova konkretizacija.
Likovno-estetski zadaci – neposredno doprinose ostarenju cilja likovnog vaspitanja. Doprinose svestranom i harmoničnom razvoju, osamostaljivanju, socijalizaciji. Formiranje lične likovne kulture predstavlja primarni uslov, a preko nje i celokupno kulturno nasleđe.
Pedagoško-psihološki zadaci – odnose se na razvoj i vaspitanje pojedinih sposobnosti dece i njegove ličnosti u celini (vizuelno pamćenje, bogaćenje predstava, stvaralačko mišljenje, samostalnost, doslednost).
Radno-praktični zadaci – osposobljavanje dece da ovladaju sredstvima i tehnikama likovnog izražavanja prema uzrastima, da umeća i navike stečene u likovnom radu primenjuju pri praktičnim radnjama (uređenje svoje sobe, radnog prostora i sl).
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.