Odlomak

UVOD
Paradoks tehnološkog društva da sve manje kvalitetno koristimo sve veći broj informacija mogu da razreše nove tehnologije za obradu velikih količina podataka. Poslovni svet posrće pod teretom kada se količina podataka koja mora da se obradi vine put neba, gomilajući potrebe za skladištenjem.Tako velike potrebe za skladištenjem među informatičarima se nazivaju “veliki podaci”. Pojam Big Data ne uključuje samo njihov volumen, već i njihovu kompleksnost.Uz strukturirane, delimično strukturirane i nestrukturirane podatke, postaje jasno da preduzeća više nemaju samo problem sa velikom količinom podataka, već i sa njihovom raznolikošću. Podaci se generišu velikom brzinom i sakupljaju u različitim intervalima što ih čini vrednim, ali ujedno i komplikovanim za analizu.
Poslovna inteligencija je u mogućnosti odgovoriti na rastuće zahteve za Big Data analitikom.Big Data analitika je koncept analize podataka i izvođenja korisnih informacija iz velikih količina podataka koje se u modernom poslovanju ubrzano generišu – iz konvencionalnih sistema poput baza podataka do nestrukturiranih lokacijskih i senzorskih izvora i društvenih mreža.IBM “big data” alati pružaju usluge potrebne za uspešnu pripremu, dizajn, razvoj i implementaciju sistema za analizu i obradu velikih količina podataka temeljenih na standardnim platformama.
Preveliki broj informacija može da predstavlja zaista veliki problem.Rešenje je Big Data tehnologija, odnosno alati i procedure koji premošćavaju „uska grla“ u infrastrukturi i omogućavaju brzo prikupljanje i manipulaciju ogromnom količinom podataka.Ova nova tehnologija se primenjuje na informacije i podatke čija količina, brzina generisanja i različitost ne dozvoljavaju da se obrade pomoću standardnih, do sada korišćenih metoda i alata. Ona postaje sve neophodnija,jer su mnoga preduzeća došla u situaciju da danas imaju pristup većoj količini korisnih podataka nego ikad ranije, a da ih istovremeno sve manje kvalitetno koriste i time rasipaju novac na skladištenje informacija koje ne upotrebljavaju.
IBM alati za analizu velikih podataka imaju primenu u svim industrijskim granama, a daju sledeće prednosti: informacije čine transparentnim i jednostavnim za korišćenje, dobijaju se informacije o produktivnosti i iste se koriste da bi se izvršilo poboljšanje.Takođe se koristi za segmentaciju korisnika i osmišljavanje boljih proizvoda i usluga.Sofisticirane analize mogu značajno da unaprede donošenje odluka.Njihova primena daje kompaniji puno prednosti na osnovu kojih one efikasno posluju, analiziraju podatke i upotrebljavaju čitavo more podataka kako bi obezbedile opstanak i konkurentnost na tržištu.
1.O IBM-u
Ibm je jedna od vodećih kompanija u poslovanju, razvoju i proizvodnji najnaprednijih informacionih tehnologija, uključujući serverske sisteme i storage, softver, usluge i finansiranje.Na domaćem tržištu IBM posluje još od tridesetih godina prošlog veka.Septembra 2006., nakon četiri godine rada predstavništva, IBM je u Srbiji otvorio i svoju lokalnu kompaniju i time omogućio širenje svog poslovanja na ovom tržištu.
IBM je registrovan u državi New York 15.juna 1911. godine kao Computing-Tabulating-Recording Co. (C-T- R), zbog konsolidacije Computing Scale Co. iz Amerike, The Tabulating Machine Co. i The International Time Recording Co. iz New Yorka. 1924. godine C-T-R menja ime u International Business Machines.Takođe je poznat po nadimku „ Veliki Plavi“.IBM proizvodi računare različitih tipova i oblika, od mikroračunara do superračunara, do softvera- od jednostavnih aplikacija i korisnih poslovnih programa do vrlo složenih aplikacija za zahtevnu primenu u raznim područjima.Uz to pruža i razne usluge održavanja informatičkih tehnologija i druge vrste tehnoloških usluga.Ranije kada je prvi put oformljena glavni proizvodi su bili vage, rezači mesa i oprema za bušenje kartica.
Prvo zlatno doba za IBM bile su šezdesete godine prošloga veka kada je dostigla status najvećeg proizvođača kompjutera.Tada se o informatičkoj industriji govorilo kao o IBM-u i sedam patuljaka- prema sedam drugih većih kompanija koje su bile u tom biznisu.IBM je 1981. plasirao prvi PC računar,a uskoro je postao toliko popularan da je podstaknuo i ostale kompanije na taj posao, i time je opet podstaknuta cela industrija i nova informatička revolucija u kojoj je IBM sve do početka 21.veka bio jedan od vodećih proizvođača personalnih računara.
IBM je razvio računar Deep Blue, ASCI White, razvio niz novih tehnologija i pokrenuo revoluciju elektronskog poslovanja.Proteklih godina su se IBM-ovci bavili tzv. računarstvom na zahtev (on demand), uz to, i uz različit broj proizvoda i usluga koji nudi , IBM zadržava ulogu predvodnika informatičke industrije.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari