Hibridna i električna vozila
Objavio bojann998 16. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio hewyarcher 05. novembar 2012. Prijavi dokument
UVOD
U ovom seminarskom radu razmatra se pojam i opšte karakteristike integralnog transporta. Transport u tehnološkom smislu je put koji sirovine, polufabrikati i gotovi proizvodi pređu od proizvodnje do potrošnje, odnosno do dalje obrade. Transport u širem smislu podrazumeva svaku promenu mesta jednog upakovanog komada od trenutka pakovanja do konačnog završetka njegove distribucije. Nova tehnologija odnosi se na mehanizovani – automatizovani proces proizvodnje transportnih usluga i korišćenje savremenih metoda organizacije procesa (proizvodnje) prevoza. Tehnolog transporta konkretno optimizira tokove materijalnih dobara u sferi njihove distribucije, a prema proizvodnim odnosno traženim zahtevima.
Integralni odnosno savremeni kombinovani transport je prevoz robe od proizvođača do potrošača, od proizvodnje do dalje dorade, sredstvima više vidova saobraćaja, primenog standardizovanih tovarnih jedinica, bez promene “transportnog suda”.
,,Integralni transport predstavlja skup različitih vidova saobraćaja. 0snovni cilj integralnog transporta jeste racionalizacija celokupnog sistema transporta idistribucije robe.”1
,, Racionalizacija procesa transporta podrazumeva pronalaženje najpovoljnijih odnosa pri obavljanju transportnih usluga, tj. uvođenje novih tehničko-tehnoloških i organizacionih metoda koji za određeno izvršenje procesa transporta obezbeđuju minimalni utrošak čovekove pogonske energije, vremena, prostora i materijala, tj. obezbeđuju minimalne ukupne troškove.“
,,Preduslov za što efikasnije obavljanje integralnog transporta jeste postojanje razvijene infrastrukture, ispunjeni tehničko-tehnoloških uslovi i transportna sredstva.
Ispunjavanjem ovih uslova korisnici dobijaju potpunu uslugu, na efikasan i racionalan način, što podrazumeva prevoz robe od proizvođača do potrošača.“
OSNOVNE KARAKTERISTIKE INTEGRALNOG TRANSPORTA
POJAM INTEGRALNOG TRANSPORTA
Transport u tehnološkom smislu je put koji sirovine, polufabrikati i gotovi proizvodi pređu od proizvodnje do potrošnje, odnosno do dalje obrade. Transport u širem smislu podrazumeva svaku promenu mesta jednog upakovanog komada od trenutka pakovanja do konačnog završetka njegove distribucije. Transportni sistem čine sve grane (vidovi) saobraćaja, istorijski nastale u raznim vremenskim periodima. Transportni procesi su postupci koji se sprovode u toku vremena i prostora i kojima je cilj utovar, istovar, prevoz i skladištenje robe.
Tehnologija u širem smislu reči podrazumeva primenu nauke, opštih znanja i veštine u realizaciji proizvodnje, koja se postiže uz pomoć sredstava za proizvodju i odgovarajućih načina za obradu konkretnog predmeta odnosno izvršenja transportne usluge u transportu.
Nova tehnologija odnosi se na mehanizovani – automatizovani proces proizvodnje transportnih usluga i korišćenje savremenih metoda organizacije procesa (proizvodje) prevoza.
Racionalizacija procesa transporta podrazumeva pronalaženje najpovoljnijih odnosa pri obavljanju transportnih usluga, tj. uvođenje novih tehničko-tehnoloških i organizacionih metoda koji za određeno izvršenje procesa transporta obezbeđuju minimalni utrošak čovekove pogonske energije, vremena, prostora i materijala, tj. obezbeđuju minimalne ukupne troškove.
Tehnolog transporta konkretno optimizira tokove materijalnih dobara u sferi njihove distribucije, a prema proizvodnim odnosno traženim zahtevima. Integralni odnosno savremeni kombinovani transport je prevoz robe od proizvođača do potrošača, od proizvodnje do dalje dorade, sredstvima više vidova saobraćaja, primenog standardizovanih tovarnih jedinica, bez promene “transportnog suda”.
Zatvoreni transportni lanac je celokupnost svih unutrašnjih i spoljnih prevoza kojima se moraju podvrgnuti sirovine, polufabrikati i gotovi proizvodi pri prevoženju, preradi i montaži, pakovanju i transportu do mesta potrošnje, uz korišćenje tovarnih jedinica istih, standardizovanih dimenzija i nosivosti.
SISTEM TRANSPORTNO-MANIPULATIVNIH JEDINICA
Sistem transportno-manipulativnih jedinica čine sledeće merne količine tereta, tj. komadne robe:
Transportni proces se sastoji iz sledećih faza i podfaza:
1. opsluživanja robe pre prevoznog radapriprema tereta za transport,
2. prevoznog rada
3. opsluživanja po izvršenju prevoznog rada
Postoje dve vrste kombinovanog transporta, i to:
OSNOVNE KARAKTERISTIKE POJEDNIH VRSTA (VIDOVA) TRANSPORTA
Železnički saobraćaj
Prednosti su:
Nedostaci su:
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.