Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio ajlicaaaa 04. novembar 2014. Prijavi dokument
Komunikacijski profil menadžera
UVOD
Kao što je poznato, menadžment predstavlja odgovarajuću veštinu vođenja poslova pomoću i preko ljudi. To podrazumeva i odgovarajuću aktivnost menadžera u pravcu uticanja na ljude kako bi poslovanje preduzeća, ili drugih organizacionih sistema bilo što uspešnije. U tom smislu, kao posebna funkcija menadžmenta javlja se uticanje koje obuhvata tri osnovne komponente i to:
• motivaciju
• vođenje i
• komunikaciju
Komunikacija je treća izuzetno značajna menadžerska aktivnost u domenu uticanja.
Sama reč „komunikacija“ ima veoma različitu upotrebu. U latinskom jeziku reč „communication“ znači saopštavanje, a reč „communicare“ znači učiniti nešto opštim, zajedničkim. U savremenoj literaturi imenica „komunikacija“ znači saopštenje ali i tok, proces saopštavanja.
Reč komunikacija se najčešće povezuje sa saopštavanjem informacija, ideja, odluka, zahteva i sl. Komunikacija je definisana kao socijalna interakcija koja se odvija porukama. Ona se može shvatiti i kao vrsta interakcije u kojoj se prenošenje značenja izmenu dve ili više osoba odvija putem korišćenja simbola.
Komunikacije predstavljaju složenu ljudsku aktivnost koja čini osnov ljudskog delovanja, odnosa menu ljudima i obavljanja svake aktivnosti ili procesa u koje je uključen čovek.
Komunikacije su osnov zajedničkog rada grupe ljudi. Bez komuniciranja nema zajedničkog obavljanja posla, nema složenog delovanja u koje su uključeni različiti pojedinci. Komuniciranje omogućava rukovonenje od strane menadžera, odnosno upravljanje poslovima i procesima, i u krajnjem slučaju komuniciranje omogućava odvijanje procesa upravljanja projektom. Komuniciranje, znači, omogućava obavljanje upravljačkih aktivnosti, stvara mogućnosti da se uspostave veze i odnosi izmenu ljudi, odnosno izmenu menadžera i podrenenih. Zato komunikacije predstavljaju bazu upravljačkih procesa u svakoj organizaciji i u svakom preduzeću, u svakom poduhvatu i projektu kojim se upravlja.
1. KOMUNIKACIJA I KOMUNICIRANJE
Komunikacija (lat. communicatio) predstavlja čin prenošenja informacije od pojave do pojave, osobe do osobe i od mesta do mesta. Komunikacija je važna aktivnost koju čak i nesvesno sprovodimo u svakom trenutku našeg svakodnevnog života. Često nismo ni svesni da kao individue, komuniciramo sa odrenenom pojavom ili sa više njih u isto vreme. Kvalitetna komunikacija je neophodna za uspeh u svakom segmentu društvenog života i osnova je svih menuljudskih odnosa. Komunikacijom svaki pojedinac utiče na svog sagovornika.
Komunikaciju je, kao i druge menadžerske koncepte, teško jednostavno i na jedinstven način definisati. Ono što se za nju sa sigurnošću može reći je to da predstavlja proces i to takav u kome se informacije, odnosno verbalni i neverbalni simboli razmenjuju između dva ili više lica. Ove informacije ili simboli čine suštinu ljudskog komuniciranja – prenosa naloga i drugih poruka od jednog lica drugom.
Od komunikacije zavisi formiranje povoljnih ili nepovoljnih utisaka o osobi sa kojom komuniciramo. Nedostatak komunikacionih veština je često uzrok brojnih nesporazuma izmenu različitih subjekata, jer se komunikacija često svodi na nivo razmene pitanja i odgovora.
Komunikacija je često jednostrana, autoritarna, površna, ali je prati i niz drugih negativnih konotacija. Komunikacija nije talenat, ona se ne naslenuje, već se uči, vežba i unaprenuje. Prenos informacija kao najčešći oblik savremene komunikacije, može se, kako u istoriji, tako i danas odvijati: u prostoru, pri čemu je potrebno maksimalno smanjiti vreme potrebno za prenos odrenene informacije i u vremenu, o čemu svedoče trajni zapisi. Iako ima dugu istoriju, praktično od postanka sveta, savremena komunikacija se ostvaruje na tri osnovna načina:
• govornim metodama koje koriste živu reč;
• u pisanoj formi, koja koristi znakove i simbole, kao što su na primer slova alfabeta (što predstavlja grafičke komunikacije);
• vizuelnim efektima, gde se takone koriste znakovi i simboli, koji su osmišljeni kao pridruživanje jedne ili više reči posmatranom objektu.
Poruke koje se šalju putem komuniciranja, mogu imati različite namene u zavisnosti od potreba individue ili organizacije, koja komunicira.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.