Odlomak

Komunikacijski profil menadžera

UVOD

Kao što je poznato, menadžment predstavlja odgovarajuću veštinu vođenja poslova pomoću i preko ljudi. To podrazumeva i odgovarajuću aktivnost menadžera u pravcu uticanja na ljude kako bi poslovanje preduzeća, ili drugih organizacionih sistema bilo što uspešnije. U tom smislu, kao posebna funkcija menadžmenta javlja se uticanje koje obuhvata tri osnovne komponente i to:
•    motivaciju
•    vođenje i
•    komunikaciju
Komunikacija je treća izuzetno značajna menadžerska aktivnost u domenu uticanja.
Sama reč „komunikacija“ ima veoma različitu upotrebu. U latinskom jeziku reč „communication“ znači saopštavanje, a reč „communicare“ znači učiniti nešto opštim, zajedničkim. U savremenoj literaturi imenica „komunikacija“ znači saopštenje ali i tok, proces saopštavanja.
Reč komunikacija se najčešće povezuje sa saopštavanjem informacija, ideja, odluka, zahteva i sl. Komunikacija je definisana kao socijalna interakcija koja se odvija porukama. Ona se može shvatiti i kao vrsta interakcije u kojoj se prenošenje značenja izmenu dve ili više osoba odvija putem korišćenja simbola.
Komunikacije predstavljaju složenu ljudsku aktivnost koja čini osnov ljudskog delovanja, odnosa menu ljudima i obavljanja svake aktivnosti ili procesa u koje je uključen čovek.
Komunikacije su osnov zajedničkog rada grupe ljudi. Bez komuniciranja nema zajedničkog obavljanja posla, nema složenog delovanja u koje su uključeni različiti pojedinci. Komuniciranje omogućava rukovonenje od strane menadžera, odnosno upravljanje poslovima i procesima, i u krajnjem slučaju komuniciranje omogućava odvijanje procesa upravljanja projektom. Komuniciranje, znači, omogućava obavljanje upravljačkih aktivnosti, stvara mogućnosti da se uspostave veze i odnosi izmenu ljudi, odnosno izmenu menadžera i podrenenih. Zato komunikacije predstavljaju bazu upravljačkih procesa u svakoj organizaciji i u svakom preduzeću, u svakom poduhvatu i projektu kojim se upravlja.

1.    KOMUNIKACIJA I KOMUNICIRANJE
Komunikacija (lat. communicatio) predstavlja čin prenošenja informacije od pojave do pojave, osobe do osobe i od mesta do mesta. Komunikacija je važna aktivnost koju čak i nesvesno sprovodimo u svakom trenutku našeg svakodnevnog života. Često nismo ni svesni da kao individue, komuniciramo sa odrenenom pojavom ili sa više njih u isto vreme. Kvalitetna komunikacija je neophodna za uspeh u svakom segmentu društvenog života i osnova je svih menuljudskih odnosa. Komunikacijom svaki pojedinac utiče na svog sagovornika.
Komunikaciju je, kao i druge menadžerske koncepte, teško jednostavno i na jedinstven način definisati. Ono što se za nju sa sigurnošću može reći je to da predstavlja proces i to takav u kome se informacije, odnosno verbalni i neverbalni simboli razmenjuju između dva ili više lica. Ove informacije ili simboli čine suštinu ljudskog komuniciranja – prenosa naloga i drugih poruka od jednog lica drugom.
Od komunikacije zavisi formiranje povoljnih ili nepovoljnih utisaka o osobi sa kojom komuniciramo. Nedostatak komunikacionih veština je često uzrok brojnih nesporazuma izmenu različitih subjekata, jer se komunikacija često svodi na nivo razmene pitanja i odgovora.
Komunikacija je često jednostrana, autoritarna, površna, ali je prati i niz drugih negativnih konotacija. Komunikacija nije talenat, ona se ne naslenuje, već se uči, vežba i unaprenuje. Prenos informacija kao najčešći oblik savremene komunikacije, može se, kako u istoriji, tako i danas odvijati: u prostoru, pri čemu je potrebno maksimalno smanjiti vreme potrebno za prenos odrenene informacije i u vremenu, o čemu svedoče trajni zapisi. Iako ima dugu istoriju, praktično od postanka sveta, savremena komunikacija se ostvaruje na tri osnovna načina:
•    govornim metodama koje koriste živu reč;
•     u pisanoj formi, koja koristi znakove i simbole, kao što su na primer slova alfabeta (što predstavlja grafičke komunikacije);
•    vizuelnim efektima, gde se takone koriste znakovi i simboli, koji su osmišljeni kao pridruživanje jedne ili više reči posmatranom objektu.
Poruke koje se šalju putem komuniciranja, mogu imati različite namene u zavisnosti od potreba individue ili organizacije, koja komunicira.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari