E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Informacione tehnologije
Objavio Natasha19 16. april 2013. Prijavi dokument
UVOD
Internet predstavlja globalnu računarsku mrežu koju u današnje vreme koristi i prihvata sve više mladih. Škole predstavljaju obrazovno – vaspitnu instituciju koja mora ići u korak sa vremenom i koja ima zadatak da osposobi mlade ljude i pomogne im da odaberu pravi put. Internet se uvodi u škole kao nastavni predmet a stručno osoblje, zaposleni edukuju i usavršavaju za rad sa njime. Pristup Internetu omogućava lakše snalaženje i pronalaženje određenih informacija. Podstiče razmenjivanje različitih informacija i iskustava. Savremene škole ga sve više primenjuju i koriste u planiranju i radu. Direktor više ništa ne može da uradi bez Interneta, on mu olakšava posao i potpomaže bržu i kvalitetniju saradnju sa nastavnicima, učenicima, roditeljima, lokalnom sredinom. Stručni saradnici, u savremenom društvu, najveći deo svog posla obavljaju putem ove globalne kompjuterske mreže. Njihov zadatak je da dobro poznaju strukturu svog posla, da u njemu prepozna glavne težišne tačke, da ume da ih pretvori u poslove i radne zadatke koje će, prema planu rada i potrebama izvršavati. Najbitnije je da se stručni saradnici drže onih područja rada za koje su kvalifikovani. U školi gde postoji više stručnih saradnika, postavlja se samo problem timskog rada, a u školi gde je samo jedan stručni saradnik, on neminovno mora kompenzirati nedostatak drugih stručnih saradnika i preuzeti delom i njihove poslove. U stručne saradnike spadaju: pedagog, psiholog, defektolog, socijalni radnici i slično. Pedagog i psiholog imaju najviše dodirnih tačaka. Na to ih obavezuje i činjenica da su programi njihovog rada praktično nedeljivi, da se prepliću, dopunjuju i podudaraju. To što su programi drugih stručnih saradnika dati odvojeno, ne znači da i oni nisu komplementarni programima školskih pedagoga i psihologa. Svako u svome delokrugu pomaže znanjima iz srodnih struka. U današnje vreme taj posao je još lakši jer putem internet mreže saradnici su u mogućnosti da podele svoja iskustva i znanja sa ostalim kolegama i tako doprinesu svom radu i ustanovi u kojoj rade.
Globalna kompjuterska mreža
Internet je javna, dostupna, globalna kompjuterska mrežakoja zajedno povezuje računareimreže računara. Internet je “mreža svih mreža” koja se sastoji od kućnih, akademskih, poslovnih, vojnih i vladinih mrežakoje međusobno razmenjuju informacijei usluge kaošto su elektronska pošta, čet i prenos datoteka. Od svojih korena kao jedno neindustrijsko i neposlovno okruženje vezano za naučnu zajednicu, Internet se vrlo brzo proširio na svet trgovine i poslovanja. Ipak, bilo je potrebno skoro 30 godina da se Internet nametne kao tehnološka inovacija koja konstantno transformiše društvo i ekonomiju.
Reč Internetpotiče od engleskih reči International Network, što u prevodu označava svetsku, tj. Globalnu mrežu računara.
PojamInternetznačimrežaunutarmreže, ili internakonekcijaizmeđuvišeračunara. Strukturnopostojemalemrežekojesemeđusobnovezuju, i timečineovustrukturu. Internetsesvevišenazivaglobalnommrežominformacija. BrojračunaranaInternetusetrenutnoprocenjujenaoko 2. 000. 000. 000. Količinainformacijakojutiserveriposedujujeogromna, i teškojeproceniti i prikazatirealnokolikajeonazaista. Pristup Internetu zavisi od potreba korisnika i tehničkih uslova. U današnje vreme Internet je neophodan svima. Ne postoji institucija koja ga ne koristi. Internet se sastoji od niza usluga. Svaka od usluga koristi svoj protokol. Sve više se peimenjuje u obrazovanju i vaspitanju, u obrazovnim institucijama kao što su osnovne škole i vrtići. Ulaganje u ranoučenje i razvojpokazujesekaonajisplativijainvesticija u sektoruobrazovanja. Poredefikasnosti i efektivnosti, predškolskovaspitanje i obrazovanjejeposebnovažno sa stanovištapravednostisistema i društva. Tojeprepoznato i okvirusvetskeinicijativeObrazovanjezasve u kojojsekaojedanod 6 glavnihciljevaističeunapređenjeobuhvatnogpredškolskogvaspitanja i obrazovanjaposebnozadecuiztzv. Osetljivih i marginalizovanihgrupa
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio bojann998 18. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.