Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio studenti.rs 10. mart 2020. Prijavi dokument
Vrste propagandnih apela
Kupovine su najčešće rezultat delovanja različitih motiva. Imajući u vidu podelu motiva na pozitivne I negativne, propagandni apeli se mogu podeliti na pozitivne I negativne. U osnovi pozitivnih motiva, a time I apela, su nezadovoljene otrebe I želje I zahtevi potrošača, zbog čeka se takvim apelima ističe korist koju će kupac postići korišćenjem određenih proizvoda ili usluga. Negativni propagandni apeli naglasak stavljaju na štetu I neprijatnosti koje će biti izbegnute kupovinom I koršćenjem konkrentog proizvoda ili usluge
1. Racionalni apeli se zasnivaju na motivima kao što su: želja za dobitkom, materijalna sigurnost, štednja novca, vremena, energije, psihičkog napora itd.Preovaladava mišljenje da su racionalni apeli pogodni kod proizvoda velike vrednosti, odnosno u kupovinama sa značajnim angažovanjem potrošača, u kojima se i informacijama iz oglasa pridaje veći značaj.
2. Zadovoljavanje fizičkih i higijenskih potreba potrošača, kao što su: apeli za hranu i piće, odražavanje zdravlja i kondiciije, čistoće, komfora u stanovanju. Dominantno se koriste u oglašavanju prehrambenih, farmaceutskih, kozmetičkih i proiizvoda kućne hemije.
3. Emocionalni apeli. Ističe se da postoje tri razloga zbog kojih se koriste emocionalni apeli. Prvo zbog toga što potrošači ignorišu mnoge oglase i poruke. Drugo, racionalni apeli prolaze nezapaženo kod određene grupe potrošača. Treće, emocionoalne poruke mogu jače, snažnije i brže da izazovu pažnju auditorijuma i razviju vezu između potrošača i marke. Neke od pozitivnih emocija koje se koriste su: poverenje, pouzdanost, prijateljstvo, sreća itd. Neke od negativnih: stid, krivica, strah, sažaljenje itd.
4. Sticanje ugleda i prestiža u društvu, postizanje uspeha, simpatija, dopadanja, imitacija u društvu se najčešće koriste u promociji proizvoda sa vrednom markom, odnosno: automobila, satova, vina, krzna,kozmetičkih proizvoda itd.
5. Moralni apeli su usmereni na osećanja i pravednost i čestitiost. Neki od njih imaju humanu sadržinu, kao što su osećaj dužnosti ili odanosti prema nekome ili nečemu.
6. Apeli zabave se često koriste u propagandnim oglasima: apeli humora, dobrog raspoloženja, putovanje, sport. Muzika često utiče na pažnju i pomaže pamćenju poruke. Smatara se da je humor jedan od načina da se poruke učine zabavnim i da se smanji agresivnost u generisanju prodaje. Poznato je da potrošači uživaju u smešnim propagandnim porukama, pamte ih i prenose takvo raspoloženje na proizvod. Međutim, humor ne treba da nadjača oglas.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.