Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio studenti.rs 17. avgust 2015. Prijavi dokument
Uvod
Uslov opstanka i neprekidnog razvoja čovekovog znanja i iskustva, predstavljaju intenzivne promene. One utiču na rast nauke i tehnologije, zarad potrebe za stabilnim usavršavanjem menadžmenta.
Za 20.vek vezuju se najznačajnije promene sa kojima započinje proces odvajanja upravljanja od vlasništva. To se odnosi pre svega na velike sisteme koji zahtevaju uvodjenje koncepta profesionalno-menadžerskog upravljanja.
Menadžersko upravljanje znači uvodjenje profesionalno-orijentisanog, ali stručno veoma osposobljenog izvršioca, koji koristeći savladana znanja u kombinaciji sa prethodnim iskustvom, verovatnoćom i sigurnošću, obezbedjuje realizaciju postavljenih zadataka sa očekivanim ili većim efektom.
Nužnost za racionalnim ponašanjem u procesu privredjivanja uslovljavaju ograničeni materijalni u ljudski resursi.
Odgovarajuća znanja, kao i veštine predstavljaju veliku potrebu, kako bi se sa što manjim ulaganjem elemenata, došlo do većih rezultata u samom privredjivanju.
Sve do sad pomenuto predstavlja osnovu za razvoj menadžmenta. Menadžment predstavlja metod upravljanja organizacionih sistemskih, pa prema tome i preduzećima kao nosiocima privredjivanja u uslovima delovanja tržišne zakonitosti.
Pojam menadžment je izvedena reč od engleskog korena manage (postići, unaprediti, rukovodite, upravljati) kojim se označava uspešnost u izvodjenju neke aktivnosti. Menadžment u savremenom značenju vezuje se za period industrijalizacije krajem XIX i početkom XX veka.
U širem smislu, pojam menadžmenta podrazumeva odlučivanje o ciljevima preduzeća, odnosno organizacionog sistema tog preduzeća da bi se ciljevi mogli realizovati, treba razmišljati o načinu i sredstvima kao i pravilnom korišćenju rezultata poslovanja.
1. MENADŽERI KAO NOSIOCI AKTIVNOSTI UPRAVLJANJA
Menadžeri su nosioci aktivnosti planiranja, organizovanja i kontrolisanja. Svi oni nemaju isti stepen (upravljanja) nadležnosti i odgovornosti za obavljanje datih poslova.
U menadžerskoj nadležnosti su najmanje tri grupe poslova:
1. Donošenje odluka;
2. Sprovodjenje odluka;
3. Kontrola sprovodjenja odluka od strane podredjenih.
Kao menadžeri, ljudi izvršavaju menadžerske funkcije planiranja, organizovanja, kadrosvkog popunjavanja, vodjenja i kontrolisanja. Cilj svih menadžera je isti: stvoriti višak. Menadžer je osoba čiji primarni zadaci proizilaze iz procesa menadžmenta, planira i donosi odluke, organizuje rad i poslovanje, zapošljava i vodi ljude kao i kontroliše resurse. On je takodje osoba koja ostvaruje ciljeve angažovanjem drugih da izvršavaju zadatke.
Pojedini menadžeri se razlikuju u pogledu odgovornosti kao i po ličnim karakteristikama po znanju i sposobnostima, koje moraju da poseduju.
Razlike izmedju menadžera jesu razlike sa različitim nivoima hijerarhijske strukture upravljanj, kao što podrazumeva i širina područja njihove odgovornosti.
Idući od najvišeg nivoa upravljanja ka najnižem broj menadžera se povećava. Tako da preduzeće ima više menadžera srednjeg nivoa, nego menadžera najvišeg nivoa, a menadžere prvog nivoa više nego menadžera srednjeg nivoa.
2. PODELA MENADŽERA PREMA KRITERIJUMU HIJERARHIJE
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.