Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio bumbarnk 20. maj 2019. Prijavi dokument
Analiza pojma usluge u ekonomskoj oblasti usmerena je ka tražnji i potrošaču kao korisniku ponuđene usluge. Uslugu možemo tretirati kao neproduktivan rad, takođe pojam usluge možemo vezati uz pojam nematerijalnog, ali i pod pojmom usluga možemo smatrati sve koristi koje nastaju u trenutku pružanja.
Za razumevanje pojmovne određenosti usluga, treba pre svega poći od definisanja proizvoda. Bitna karakteristika proizvoda je da je njegov tržišni aspekt usmeren ka kupcu i u tom kontekstu proizvod se može tretirati kao postupak usaglašavanja sopstvenih i opasnosti kompanije sa potrebama i željama kupaca. Postoji veliki broj definicija proizvoda brojnih istraživača među kojima je i ona koja pod pojmom proizvoda podrazumeva „sve što tržište može da ponudi, a što zadovoljava kupčeve potrebe“.
Usluge su aktivnosti, većinom neopipljivog karaktera, koje rezultiraju određenim koristima, odnosno koje rešavaju određeni problem korisnika, a koje je korisnik spreman direktno ili indirektno da plati.
Usluge se u ekonomskom smislu najšire definišu kao rezultati društveno korisnih, umnih i telesnih delatnosti, koje nemaju, po pravilu, proizvodan karakter i koje, po izvesnim klasifikacijama čine superstrukturu čitave socijalne aktivnosti određene kulturno-civilizacijske i društvene zajednice.
U obimnoj stručnoj ekonomskoj literaturi, istraživači različito gledaju na pojmove proizvoda i usluge. Prisutna je nedoumica oko grupisanja proizvoda i usluga, tako da polemike istraživača uglavnom ostaju nedorečene.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.