Metode vaspitanja-metoda vježbanja i navikavanja
Šta su to metodi i sredstva vaspitanja?
Da bi shvatili priču o metodima i sredstvima vaspitanja neophodno je prvo definisati vaspitanje i metode.
Šta je to vaspitanje? Vaspitanje je proces planskog i sistematskog usavršavanja senzomotornih, intelektualnih, emocionalnih, moralnih i duhovnih svojstava i sposobnosti ličnosti. Kao oblik socijalizacije, vaspitanje je usmjereno na uobličavanje ponašanja u socijalno poželjnom smijeru. Prema predmetu, vaspitanje može biti fizičko, intelektualno, moralno, estetsko i religijsko.
Proces obrazovanja i proces vaspitanja se međusobno prožimaju pa se kaže da je vaspitanje širi i sveobuhvatniji pojam i proces koji u sebi koordinirano sadrži proces obrazovanja.
A šta bi bio metod? Pojam metod je sastavljen od dvije riječi: meta i hodos. Riječ meta znači da je određen predmet iz stvarnosti prenesen u apstrakciju (meta svijet). Riječ hodos znači put ili način dolaska do određenog cilja, objašnjenja ili značenja.
Drugim riječima, metoda predstavlja osmišljen i ustaljen postupak usmjeren na postizanje nekog cilja u nauci ili praktičnoj djelatnosti. Kada se radi o putevima, načinima i rješenjima za realizaciju vaspitno-obrazovnih ciljeva i zadataka, tada govorimo o metodama vaspitanja.
Dakle, metode nam odgovaraju na pitanje kako postupati da bi se cilj vaspitanja praktično ostvario.
Podjela metoda u pedagogiji
Metodi u pedagogiji se uopšteno dijele na:
• Naučne metode
• Opštevaspitne metode
• Didaktičko-nastavne metode
Postoji daljnja podjela ove 3 grupe metoda. Mi ćemo se baviti podjelom opštevaspitnih metoda.
U opštevaspitne metode ubrajamo:
• Metodu poučavanja i uvjeravanja
• Metodu vježbanja i navikavanja
• Metodu podsticanja
• Metodu sprečavanja.
U današnje vrijeme granica između naučnih, opštih vaspitnih metoda i didaktičkonastavnih metoda postaje sve blijeđa. Nastava je slobodnija, a nastavnikova uloga nije više samo prenošenje sadržaja, već i obuka učenika za učenje. U toj obuci nastavnik koristi mnoge metode, sredstva i tehnike. Takođe, potrebno je napomenuti da nastavnik danas mora da zna kakvi su stavovi i interesovanja učenika, sposobnosti i sklonosti.
U nastavi se sve više koriste naučni metodi, naviše pomoćno-tehnički metodi kao što su:
• Intervju i anketa
• Upitnik i skaler
• Sociometrija
• Semantički diferencijal
• Esej – test
• Ekspertska analiza.
Nećemo se na njima zadržavati. Pozabavićemo se opštevaspitnim metodama.
Više u Pedagogija
Didaktika
- Didaktika
- Univerzitet 'Bijeljina' · Bijeljina
- 18 stranica
Adolescencija – Putovanje kroz promene
- ostalo
- 7 stranica
Upoznavanje dece predškolskog uzrasta sa Sunčevim sistemom
- metosika upoznavanje okoline
- Visoka škola strukovnih studija za vaspitače u Kruševcu · Srem. Mitrovica
- 9 stranica
Više u Seminarski radovi
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Akcionarsko društvo – Pojam, karakteristike, način donošenja
- Ekonomija
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Ortačko društvo
- Privredno pravo
- 11 stranica
Više u Skripte
Virtuelna komunikacija i kultura
- Komunikacija i kultura
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 6 stranica
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Didaktika
- Didaktika
- Univerzitet 'Bijeljina' · Bijeljina
- 18 stranica