Odlomak

1. UVOD
1.1.SPECIJALNA PEDAGOGIJA
Pod specijalnom pedagogijom podrazumevamo posebne metode proučavanja lica ometenih u razvoju.

 

 

1.2. CILJ SPECIJALNE PEDAGOGIJE
Cilj specijalne pedagogije jeste da se postigne maksimalan razvitka ličnosti pojedinca. Podrazumeva maksimalni stepen socijalizacije odnosno društvene i radne afirmacije i subjektivnog zadovoljstva.

 

 

1.3. PODELA SPECIJALNE PEDAGOGIJE:
1. Psihopedija – specijalna pedagogija koja se bavi razvojem mentalno zaostalih lica.
2. Etopedija –  deo specijalne pedagogije koji se bavi razvojem zapuštene dece.
3. Logopedija – specijalna pedagogija koja se bavi razvojem  lica sa oštećenim sporazumevanjem.
4. Tiflopedija –  specijalna pedagogija koja se bavi razvojem  lica sa defektima vida.
5. Surdologija – specijalna pedagogija koja se bavi osobama sa oštećenim sluhom.

 

 

1.4. PREDMET PROUČAVANJA:
Predmet proučavanja specijalne pedagogije je razvoj osoba sa posebnim potrebama, specifični problem u razvoju, obrazovanja i profesionalnog osposobljavanja osoba sa posebnim potrebama.
Specijalna pedagogija se bavi celokupnom vaspitnom problematikom dece sa raznim nedostatcima koji im nedozvoljavaju da se školuju sa decom bez nedostataka. Ova pedagoška disciplina se razvila sa ciljem da osigura deci s nedostatcima školovanje, profesionalno osposobljavanje i uključenje u društvo kao korisnih članova.
Pod specijalnom pedagogijom podrazumevamo nauku o zakonitostima razvoja vaspitanja i obrazovanja lica ometenih u razvoju. Tim postupcima se utiče na razvijanje neke nedovoljno razvijene ili nepostojeće psihičke ili telesne funkcije.
Specijalna pedagogija je uvek primenjena kada konstatujemo da dete ne može da usvaja sadržaje vaspitno – obrazovnog rada u normalnim pedagoškim postupcima koje primenjujemo u svakodnevnom radu.
Ono što je za trenere bitno je da za svaki konkretan slučaj odaberu adekvatne postupke i odgovarajuće oblike rada koji će deci biti zanimljiv. Specijalna pedagogija se bavi serijama vežbi (stimulativne, aktivne, reedukativne vežbe) usmerene pre svega na psihomotornu organizaciju i vežbe u okviru pojedinih nastavnih sadržaja (citanje, pisanje i govorno izražavanje).

 

 

1.5. METODE SPECIJALNE PEDAGOGIJE:
1. Redukcija – skup postupaka usmerenih na oštećenu funkciju što znači ponovno vaspitanje
2. Kompezacija – skup postupaka usmerenih na ostale funkcije( gluva osoba uspostavlja komunikaciju putem usta )
3. Rehabilitacija – popravljanje ili korigovanje društvenih i radnih odnosa pojedinca ometenog u razvoju.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari