Osnovi saobaćaja i transporta
Objavio pigeon 30. jun 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio radojkovic20 01. oktobar 2014. Prijavi dokument
1. UVOD
Trakasti transporteri služe za neprekidni transport sipkih materijala. Sastoje se od pogonske i natezne stanice, radnih i povratnih valjaka, trake i nosive čelične konstrukcije. Prema potrebi i specifičnim zahtjevima projekta, na transportere se montiraju čistači radnog ili povratnog dijela trake, pokrov i senzorika, vage i odvajači metalnih ili drugih predmeta.
Posebnu pažnju posvećujemo mjestima gdje se materijal presipava s jednog transportera na drugi. Suvremeni propisi ne dopuštaju ispuštanje prašine u okolinu pa presipišta mehanički zatvaramo i opremamo odgovarajućim uređajima za otprašivanje (filterima).
U pojedinim slučajevima, budući da u proizvodni procesi automatizirani i odvijaju se bez prisustva odoblja, u transportne mostove ugrađujemo video-nadzor kako bi operateri u upravljačkoj sobi, osim tehnološkog, imali i fizički nadzor procesa.
2. OPŠTE KARAKTERISTIKE TRAKASTIH TRANSPORTERA
Trakasti transporter najopštije se može opisati kao transportni uređaj koji pomoću beskrajne trake prenosi robu između dve tačke. Transportna traka je prebačena i zategnuta obično između dva bubnja i njegovi osnovni sastavni delovi su pored beskrajne trake: ramovi noseće konstrukcije, valjci ili klizna podloga za nošenje trake, zatezna i pogonska stanica
Pogonski bubanj kao osnovni element pogonske stanice prenosi obimnu silu na traku putem trenja. Da bi se stvorili uslovi za prenos obimne sile putem trenja, traka mora da bude zategnuta, što se ostvaruje preko zatezne stanice. Podržavanje trake kod velikih opterećenja realizuje se po pravilu preko nosećih valjaka, kod lake robe koristi se klizna površina. Radna tj. noseća grana trake obično je gornja, a ređe donja.
Opterećena grana trake može da bude ravna ili koritasta (profilisana). Ravna traka se koristi za komadnu, a koritasta za rasutu robu. Kod horizontalnih i kosih trakastih transportera, koji nisu reverzibilni, najcelishodnije je da pogonski bubanj bude na prednjem, a zatezni na zadnjem kraju transportera. Utovar robe je obično na zadnjem, a istovar na prednjem kraju trake. Ovaj princip nije obavezan. Transportna putanja može da bude horizontalna ili kosa. Maksimalan ugao nagiba transportera ograničen je veličinom trenja između trake i materijala, i kreće se u granicama 10 – 〖25〗^0mada postoje i izuzeci.
Objavio pigeon 30. jun 2024.
Objavio pepi 03. jun 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Makimikihaos 03. septembar 2024.
Objavio maricamacapavlovic 30. avgust 2024.
Objavio maricamacapavlovic 30. avgust 2024.
Objavio Makimikihaos 03. septembar 2024.
Objavio nvvaske99 03. septembar 2024.
Objavio nvvaske99 03. septembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.