Odlomak

ORGANIZOVANjE
UVOD
U današnje vreme,vreme modernog biznisa,modernog načina poslovanja i globalne trgovine ,kada se ceo svet može smestiti u jedno “globaln selo”,sve ređe možemo videti organizacije zasnovane na starinskim metodama poslovanja. Jer, kako vreme protiče,ono sa sobom nosi izvesne promene koje moramo slediti ipravila koja se moramo pridržavati da bismo opstali u tom svetu poslovanja.Samim tim,kompanijekompanije koje su zasnovane na “starim” načinima poslovanja,polako gube na vrednosti,zaostaju u trci za konkurencijom i nestaju sa tržišta.
Godinama unazad naučnici pokušavaju da daju odgovor na pitanja: kakvu ulogu ima menadžer i kakve atribute treba da poseduje.Najčešći odgovor na prvo pitanje :menadžer je lider,sposoban i spreman čovek na sve.Najčešći odgovor na drugo pitanje je: znanje.kreativnost,originalnost i smisao za organizovanje i motivisanje. Menadžer i menadžment moraju biti po meri društva:usklađeni sa drušvenim procesima i globalnim trendovima na optimalni način. Usklađivanje je zahtevan zadatak,jer je korenite promene uvek izazivaju otpor.Menadžment se definiše kao proces planiranja,organizovanja,vođenja,koordinacije i kontrole ljudskih,materijalnih,finansiskih,informacionih i drugih resursa,radi ostvarivanja ciljeva preduzeća pod najpovoljnijim uslovima.
Kao jedan od bitnijih procesa menadžmenta,organizovanje,je tema ovog rada,prema tome konkretniji razlog za izbor ove teme nije potrebno isticati.Organizovanje je drugi element menadžmenta i jasno je da bez te važne karike u menadžmentu ne bi mogli da se ostvare efektivni i efikasni ciljevi preduzeća.
2. SADRŽINA FUNKCIJE ORGANIZOVANjA

Osnovne aktivnosti u procesu organizovanja koje treba obaviti da bi se moglo omogućiti efikasno ostvarivanje ciljeva poslovanja su sledeći:
• utvrđivanje posebnih poslova koje treba obavljati,
• povezivanje poslova u zadatke i raspoređivanje na zaposlene,
• grupisanje poslova i formiranje organizacionih jedinica,
• međusobno usklađivanje i objedinjavanje grupisanih jedinica,
• decentralizovanje poslova i ovlašćenja.
Navedene aktivnosti menadžmenta u procesu organizovanja poslovanja preduzeća predstavljaju složene postupke zasnovane na princima efikasnosti i efektivnosti.To znači da proces organizovanja treba izvesti tako da obezbedi blagovremene i skladno obavljanje zadatka,kao i uspešnost uposlovanju preduzeća.
II PRINCIPI ORGANIZACIJE RADA
Čovek-radnik ispoljava se u procesu rada kao društveno biče sa svojim fizičkim,psihičkim i socijanim karakteristikama.Radna snaga je pokretački elemenat organizacije rada ,to uslovljava nužnost u procesu proizvodnje i u radnom kolektivu.
Radni kolektiv.da bi mogao da ostvaruje svoje ekonomije,treba da se integriše u jedinstvenu privredničku ličnost što se postiže:
• organizacionom usklađivanju odnosa između zahteva poslova i kvalifikacija izvršilaca tih poslova
• stvaranjem takvih ličnih odnosa između članova kolektiva koji omogućuju funkcionisanje njihove organizacije kao privredničke ličnosti.
Da bi se ostvarili ovako postavljeni ciljevi,rad pojedinca,kao i rad kolektiva u celini,treba da počiva na sledećim principima organizacije rada:
• Principi organizacije individualnog rada,
• princip minimalnog psihofizičkog rada,
• principi organizacije kolektivnog rada,
• princip jedinstva suprotnih interesa,
• princip jedinsvenog cilja.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 15 stranica
  • Menadžment Dr Dragan Turanjanin
  • Školska godina: Dr Dragan Turanjanin
  • Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
  • Srbija,  Blace,  Visoka poslovna škola strukovnih studija u Blacu   Visoko poslovna škola strukovnih studija blace

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari