Odlomak

Priča u slikama – „Jesenji razgovor u šumi“

TOK AKTIVNOSTI
Pre početka aktivnosti deci lepim bedževe sa njihovim imenima u obliku životinja koji predstavljaju likove priče koju ćemo raditi. (Prilog 1 ). Na panou kačim slike životinja iz priče (Prilog 2 ), koje ću prekriti slikom onoga čime se ta životinja hrani.

Uvodni deo aktivnosti
(5 – 10 minuta)

Uvodni ceo aktivnosti započinjem tako što pitam decu, da li oni znaju da mi nabroje neke životinje koje žive u šumi. Slušamo razne odgovore, a zatim im pokazujem sliku insekata koja je okačena na panou i pitam da li znaju, koja šumska životinja najviše voli da da jede insekte? Ukoliko ne znaju, postaviću im prvu zagodnetku kojom ćemo otkriti o kojoj šumskoj životinji je reč: „Bodlje ima, kaktus nije, kad uplašiš ga, u klupko se svije?“. Kada dodjemo do rešenja, okrivam sliku i pokazujem deci sliku ježa. Potom prelazimo na sledecu životinju pokazivajući im sliku kruške, i govorim im zagonetku: „Ko to ide trapavo, telo mu je dlakavo. Šape su mu teške, šumom ide peške. Voli žrele kruške, a još više voli med, pa ga zovu?“, ako deca ne znaju odgovor, zajedno dolazimo do rešenja da je u pitanju medved. Zatim im postavljam treću zagonetku, koja će otkriti o kojoj šumskoj životinji se radi: „Dugačak rep ima, veliki i lep, lešnici su njena hrana, dom joj je svaka grana?“ Kada otkrijemo o kojoj životinji je reč, slikam sliku hrane koju ta životinja jede, i otkrivam im sliku lisice. Na kraju im postavljam zagonetku koju treba da reše kako bi otkrili koja se životinja nalazi na poslednjoj: „Kad mu gladan stomak krči, celu šumu tad pretrči, danju-noću šumom luta, traži nešto da proguta?“. Kada smo otkrili da je to vuk, postavljam deci pitanje ko želi da nam ponovi koje se sve to životinje nalaze na slikama. Potom ih pitam, da li znaju gde ove životinje žive? Kada dodju do rešenja da žive u šumi, govorim im kako ću im sada ispričati jednu veoma lepu priču u kojoj su glavni junaci ove životinje sa slika koje su otkrili.

 

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait…

Detalji dokumenta

Više u Obrazovanje

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari