E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio studenti.rs 21. april 2016. Prijavi dokument
Uvod
U okviru pripremnog predškolskog programa obavlja se opšta i posebna priprema za polazak u školu. Zadaci koji su postavljeni u okviru posebne, specijalne pripreme za školu odnose se na sadržaje koji će deci omogućiti lakše prilagođavanje na školski rad i učenje.
Posebna pažnja se poklanja govoru, osposobljavanju dece da primaju informacije putem reči i njima se što veštije koriste za komunikaciju i misaone operacije. „Govor i sam postaje predmet saznavanja, njegove zakonitosti i finese, uopštenja koja se vrše uz pomoć reči, uočava se lepota književnog, posebno poetskog govora, upoznaje narodni govor i dr“ (Pravilnik, 2006: 122).
Vaspitno-obrazovni rad sa decom u godini pred polazak u školu u domenu podsticanja razvoja govora i komunikativnih sposobnosti usmeren je na:
• razvoj komunikativnih sposobnosti deteta: sposobnost služenja govorom u raznovrsnim situacijama, veštine komuniciranja, sposobnost komunikativnog slušanja;
• razvijanje interesovanja i uvođenje deteta u svet pisane reči: svest i znanja o jeziku;
• upoznavanje i tumačenje različitih tekstova;
• grafičku pripremu na elementarnom nivou;
• negovanje govornih stvaralačkih sposobnosti deteta;
• ovladavanje veštinama korišćenja različitih medija.
1. Ciljevi razvoja govora u pripremnoj predškolskoj grupi
Program pripreme dece za školu sastoji se od oblasti u koje su svrstani vaspitno-obrazovni sadržaji i aktivnosti putem kojih se ostvaruju opšta i posebna priprema dece za školu. To su: razvoj govora (negovanje govorne kulture, bogaćenje dečjeg rečnika i negovanje gramatički pravilnog govora, verbalno izražavanje i komunikacija, monološki govor i pričanje, upoznavanje sa dečjom književnošću i govorne igre), kao i priprema za početno čitanje i pisanje.
U Pravilniku o opštim osnovama predškolskog programa (2006:159) istaknuti su ciljevi i sadržaji koji doprinose uvođenju dece u svet pisane reči i pripremi za školu. Ciljevi u oblasti početnog čitanja su:
• Motivisanost da se prepoznaju grafički simboli, znaci, poruke i obaveštenja, kao i da se nauči da čita.
• Pripremljenost za učenje čitanja zahvaljujući razvoju fonematske percepcije (sposobnosti za glasovnu analizu reči radi određivanja od kojih su glasova sastavljene, koliko je tih glasova i u kakvom su položaju u rečima) i ostalim postupcima koje preporučuje metodika.
• Veština čitanja razvijena do nivoa određenog mogućnostima i interesovanjima svakog pojedinog deteta.
U oblasti početnog pisanja, pred vaspitačem stoje sledeći ciljevi:
• Predstave o obliku, boji, veličini i položaju u prostoru predmeta, crteža i znakova.
• Sposobnost vizuelnog procenjivanja, zapažanja i imenovanja sitnih detalja, kao i reprodukovanja njihovog izgleda i položaja.
• Spretni i pokretljivi ruka, šaka i prsti.
• Pravilno sedenje i držanje pribora za crtanje, slikanje i pisanje.
• Srazmerno razvijena fina motorika (vizuelno usmeravanje, voljna kontrola i koordinacija između pokreta ruke, šake i prstiju, dve ruke i oka i ruke) i zahvaljujući tome veštiji, sigurniji i slobodniji pokreti potrebni za ispisivanje sitnih elemenata bez prekidanja i podizanja olovke sa papira.
• Usavršenost pokreta za pisanje vršenih u odgovarajućoj svesci, kao i osposobljenost da se sveska koristi na odgovarajući način.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.