E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio studenti.rs 22. septembar 2015. Prijavi dokument
U V O D
Vaspitanje dece mora biti povezano sa zivotnom sredinom u kojoj se odvija. Ono mora biti otvoreno i spremno da prihvati uticaje sredine kao i spremno da ono samo na nju deluje. Danas , zahvaljujući različitim izvorima: socijalnim, psihološkim, pedagoškim, postoje više elemenatakoji oblikuju ideju otvorenog vaspitanja.
Uspostavljanje ravnopravnog odnosa izmađu odraslih i dece imperativ je otvorenog sistema vaspitanja u dečijem vrtiću gde se podrazumeva i aktivno učešće roditelja dece. Predškolska ustanova kao sistem otvorenog vaspitanja treba da predstavlja drušveni nivo na kojem će roditelji moći da realizuju roditeljsku funkciju. Kada se govori o otvorenosti predškolskih ustanova prema roditeljima, pod time se ne misli na klasičnu saradnju roditelja i ustanove, nego na to da “roditelj bude sastavni deo vaspitnog procesa”, a to se podstiče zajedničkim sticanjem znanja potrebnih za vaspitanjedece i, mnogo više, zajedničkim življenjem dece, roditelja i vaspitača.
Predškolska ustanova i porodica su činioci koji najduže deluju na dete, sa kojima dete provodi najveći deo dana i zato je komunikacija među njima neizbežna i neophodna. Ona ne treba da se svodi na običnu ljubaznost zbog usluge koju pruža predškolska ustanova, već treba da predstavlja stvaranje uslova za uključivanje roditelja u prganizovanpredškolski vaspitno-obrazovni proces. Na taj način se dopunjuje uloga roditelja kao vaspitača svog deteta.
Boravkom roditelja u predškolskoj ustanovi i njihovim obostranim vaspitno-obrazovnim delovanjem omogućava se upoznavanje roditelja sa društvenim ciljevima i stavovima za vaspitanje ličnosti na osnovu koga su oni u mogućnosti da izgrade pozitivan stav za vaspitni tretman i da ga usaglase sa stavom organizovanog predškolskog vaspitanj i obrazovanja. Otvarajući se prema porodici predškolska ustanova zadovoljava sve potrebe roditelja koji se odnose na upoznavanje uloge porodične atmosfere u razvoju ličnosti, a pogotovu njenog emocionalnogaspekta, kao vazne komponente za celokupno formiranje ličnosti.
Uzajamno delovanje predskolske ustanove i porodice trba da predstavlja partnerski odnos u vaspitanju deteta. Medjutim, da bi postojao partneski odnos, neophodno je dobro i duboko poznavanje “partnera”. NJihovim upoznavanjem omogućava se pravilan i dobar izbor ciljeva, metoda, oblika, i sredstava za rad sa decom i usaglašavanje njihovog delovanja.
Naravno, da bi se ostvario bulo koji oblik saradnje između porodica i predškolske ustanove potrebno je da postoji interesovanje roditelja, a vaspitač treba da stvori povoljne uslove, isplanira i bude inicijator u ovom odnosu.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.