Odlomak

Bukurešt ima najveću mrežu javnog prevoza u Rumuniji i među najvećim u Evropi. Gradom saobraćaju autobusi, trolejbusi, tramvaji, ali je najvažnije prevozno sredstvo Bukureštanski metro sa 4 metro linije.
Grad je glavni saobraćajni čvor u Rumuniji. U gradu postoje tri velike železničke stanice.
Mreža javnog prevoza sastoji se od sistema podzemne železnice, plus tri načina površinskog transporta : tramvaja, autobusa i trolejbusa. Iako postoji puno prepisnih tačaka, sistemom podzemne železnice i sistemom površinskog prevoza upravljaju različite organizacije ( Metroreks i STB , respektivno) i koriste odvojene karte, što otežava transfer između njih. Tokom određenog perioda postojale su zajedničke karte za oba sistema i STB je pružao povremeni zamenski prevoz u slučaju prekida saobraćaja u podzemnoj železnici, kao i lagane usluge podzemne železnice koje povezuju neiskorišćene oblasti podzemne železnice sa ostatkom mreže. Međutim, integracija između podzemnog i površinskog transporta je manja nego što bi bila poželjna.
Societatea de Transport Bucuresti ili STB engleski Bucharest Transit Corporation je glavni operater javnog prevoza u Bukureštu i u vlasništvu je opštine Bukurešt. Od 1990. do 2018. godine je imala drukčiji pravni status i bila je poznata kao Regia Autonomă de Transport București ili RATB. Dana 13. septembra 2018. godine ona je postala javno preduzeće i usvojila sadašnje ime. Opština Bukurešt je jedini akcionar komapanije i ne trguje se javno na berzi.
STB upravlja složenom mrežom autobusa, tramvaja i trolejbusa u stvari STB upravlja svim javnim prevozom osim Bukureškog metroa kojim upravlja Metroreks. Iako je u potpunosti u vlasništvu Gradskog veća STB je autonomna kompanija.
Originalni STB se pojavio 14. aprila 1908. godine kao koncesija od 40 godina koja je imala za cilj elektrifikaciju svih tramvajskih linija u Bukureštu. Nasledila je flotu tramvaja i novijih električnih tramvaja. Do 1930-tih godina to je bio jedini način javnog prevoza u Bukureštu koji je radio samo za tramvaje do uvođenja autobusa. Godine 1936. STB menja ime u SCTB (Societatea Comunală de Tramvaie București). Nakon Drugog svetskog rata 1948. godine preuzima ga rumunska država i menja ime u ITB (Întreprinderea de Transport București). Uprkos određenim dostignućima krajem četrdesetih godina i početkom 1950-ih godina (uvođenje prvog trolejbusa 1949. godine i prvog posleratnog tramvaja), naišlo je na različite probleme zbog niske srednje brzine, prenatrpanosti zog brzog širenja grada, koji su svi postavljali kao opravdanje za izgradnju metroa 1953. godine. Uprkos tome projekat metro je otkazan zbog kraha ekonomije rumunske države 1950-ih godina.
Metroreks je kompanija koja upravlja podzemnom infrastrukturom u Bukureštu. Kompanija upravlja mrežom od skoro 70 kilometara podzemne železnice i upravlja sa 54 vozova koji pokrivaju 51 stanicu metroa sa rastojanjem između stanica od 1,5 do 1,7 kilometara. Strategija razvoja kompanije za period 2007-2030. je da se proširi mreža metroa do 150 kilometara sa procenjenim investicijama od 6,5 milijardi evra. Kompanija je podeljena na sledeća odeljenja : Odsek za ljudske resurse i strategiju, Pravni odsek, Odsek za tehničke i investicione poslove, Direkcija za eksploataciju, Direkcija za infrastrukturu i informacione sisteme, Komercijalna direkcija, Direkciju za javne nabavke i Direkciju za ekonomiju. Maksimalni broj budžetiranih radnih mesta u 2018. godini bio je 4560, a prosečan broj zaposlenih u 2017. godini bio je 4400.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Saobraćaj

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari