E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio Jasmina Slavica 31. mart 2014. Prijavi dokument
SOCIJALNI I MOTORNI RAZVOJ DETETA U DEČIJEM VRTIĆU
“Experientia docet” (iskustvo uči).
TACIT/rimski istoričar/
Dete u predškolskom uzrastu uči i stiče saznanja isključivo svojim iskustvom. Igra je poseban i osnovni oblik učenja dece ovog uzrasta, te je treba podsticati, a ne pokušavati da se sputaju ili zaustave u igri, kako bi ih nešto naučili, ili u želji da im nametnemo pravila npr. crtanja ili slikanja. Dete je samo po sebi kreativno, jedinstveno i aktivno biće, a upravo ta njegova aktivna priroda ispoljava se kroz njegovu inicijativu, istraživanje i pre svega kroz dečiju igru. Za spontanu igru, deci su potrebna znanja, doživljaji, dobri uzori, adekvatan i podsticajan prostor, vreme, materijali i partneri za igru.
Dečji vrtić kao mesto življenja
„ Dete uči ono što živi“
Današnji ubrzan način života ne ostavlja roditeljima vremena da svojoj deci obezbede sve uslove za igru i pravilan razvoj, što samo potkrepljuje tvrdnju o velikom značaju dečijih vrtića i gotovo njihovoj neophodnosti.Dete u vrtiću živi intenzivnim društvenim životom u kojem treba da prihvati određeno saradničko ponašanje.
Pored veoma značajne socijalizacije, odnosno procesa formiranja društvene ličnosti, od rođenja dete ima potrebu i pravo na komunikaciju i interakciju s drugima, van porodičnog okruženja. Vrtić je pravo mesto za to. Aktivnim učeščćem i radoznalošću dete konstruiše svoj sopstveni pogled na svet. Sva deca imaju potencijale koje treba prepoznati, podržavati i razvijati.
Predškolsko doba temeljno je razdoblje čovekovog razvoja; u njemu se određuju dometi celokupnog razvoja za budući život. Stvaramo li odgovarajuće okruženje u kom se podstiče i podržava dečija radoznalost, aktivnost, potreba za socijalnim kontaktima, sticanje novih saznanja i iskustava, igra i stvaralaštvo – stvaramo dobre uslove za boravak dece.
Kroz raznovrsne igrovne aktivnosti, deca žele da ovladaju svojim okruženjem, a time i instrumentima sopstvenog razvoja. Ona osvajaju svet oko sebe, „upijaju“ mnogobrojne i raznovrsne utiske iz neposredne okoline, koji ih podstiču na aktivnost. Na osnovu takvih iskustava, razvijaju se, grade i usavršavaju svoje potencijale. Kada je okruženje primereno detetovim mogućnostima i potrebama, ono ga lako i brzo prihvata i doprinosi kvalitetnom razvoju fizičkih sposobnosti, socio-emocionalnih ponašanja, komunikacije i stvaralaštva, kao i unapređenje intelektualnih potencijala.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.