Odlomak

Ulazak preduzeća na tržište nastaje iz organizacionog znanja i znanja preduzetnika. Znanje
je osnova za odlučivanje o najboljem mestu na kome možemo tražiti šanse za rast preduzeća.
Svaki preduzetnik i preduzeće poseduju znanje o proizvodu koji trenutno proizvode i znanje
o grupi kupaca kojima prodaju proizvod. Različite kombinacije nivoa ovih znanja o
proizvodu i tržištu predstavljaju model različitih strategija rasta.
6.2. Pravci rasta
Organizacije mogu da se opredele za jednu od tri vrste rasta: ekspanziju, diverzifikaciju i
njihovu kombinaciju.

6.2.1. Ekspanzija kao pravac rasta
Ekspanzija kao pravac rasta znači da preduzeće izvore za svoj rast traži u okvirima razvoja
postojećeg tržišta i poboljšanja postojećih proizvoda. Preduzeće koje se oslanja na ovaj
pravac rasta najčešće ulazi u borbu sa konkurentskim kompanijama. Potrebno je uraditi
podrobnu analizu konkurencije i verovatnoću njenog rasta, ali i mogućnosti saradnje i
pravce sudara.
Strategije rasta su:
1. strategija penetracije – prodor na tržište, podsticanjem postojećih kupaca da kupuju
više postojećeg proizvoda, često promocijom,
2. strategija razvoja tržišta – novo geografsko tržište, novo demografsko tržište,
nova upotreba proizvoda.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 19 stranica
  • Strategijski Menadzment -
  • Školska godina: -
  • Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
  • Srbija,  Čačak,  UNIVERZITET U KRAGUJEVCU - Tehnički fakultet u Čačku  

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari