Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio studenti.rs 29. maj 2020. Prijavi dokument
Ulazak preduzeća na tržište nastaje iz organizacionog znanja i znanja preduzetnika. Znanje
je osnova za odlučivanje o najboljem mestu na kome možemo tražiti šanse za rast preduzeća.
Svaki preduzetnik i preduzeće poseduju znanje o proizvodu koji trenutno proizvode i znanje
o grupi kupaca kojima prodaju proizvod. Različite kombinacije nivoa ovih znanja o
proizvodu i tržištu predstavljaju model različitih strategija rasta.
6.2. Pravci rasta
Organizacije mogu da se opredele za jednu od tri vrste rasta: ekspanziju, diverzifikaciju i
njihovu kombinaciju.
6.2.1. Ekspanzija kao pravac rasta
Ekspanzija kao pravac rasta znači da preduzeće izvore za svoj rast traži u okvirima razvoja
postojećeg tržišta i poboljšanja postojećih proizvoda. Preduzeće koje se oslanja na ovaj
pravac rasta najčešće ulazi u borbu sa konkurentskim kompanijama. Potrebno je uraditi
podrobnu analizu konkurencije i verovatnoću njenog rasta, ali i mogućnosti saradnje i
pravce sudara.
Strategije rasta su:
1. strategija penetracije – prodor na tržište, podsticanjem postojećih kupaca da kupuju
više postojećeg proizvoda, često promocijom,
2. strategija razvoja tržišta – novo geografsko tržište, novo demografsko tržište,
nova upotreba proizvoda.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.