Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Dusanishki 18. maj 2012. Prijavi dokument
MENADŽMENT (UPRAVLJANJE)
Definisanje: Menadžment je proces putem koga ljudi (menadžeri) koordiniraju aktivnosti drugih ljudi (jer retko sami obavljaju posao). Menadžment je kontinuelni proces kojim se pokreće i usmerava poslovna aktivnost radi ostvarenja svrhe poslovanja preudzeća. Rezultat procesa upravljanja je poslovna odluka i njena realizacija u poslovnoj aktivnosti. Rezultat poslovne aktivnosti su određeni proizvodi i usluge kojima se podmiruju potrebe potrošača, privrede i društva, što je osnova za ostvarenje dobiti. Menadžment je stalni proces rešavanja problema sa kojima se suočava preduzeće u obavljanju svoje poslovne aktivnosti. Menadžment je dinamički proces jer se uslovi u privredi i preduzeću menjaju, te je neophodno prilagođavati aktivnosti izmenjenim uslovima poslovanja. Menadžment kao proces je od posebnog značaja jer ukupan rezultat uključuje serije aktivnosti – planiranje, organizovanje i kontrolu i akcije koje se obavljaju zajedno na kontinuirani način.
Menadžment se u novije vreme posmatra kao svojevrsna društvena tehnologija koja omogućava efektivnost i efikasnost preduzeća. Efikasnost znači raditi bolje ono što se radi. Meri se tako što se stave u odnos efekti i troškovi učinjeni da se oni ostvare. Efektivnost znači raditi prave stvari. Meri se realizovanjem dobiti na tržištu prilagođavanjem proizvoda i usluga zahtevima tražnje. Efikasnost je transformacioni proces – meri se nekom funkcijom (output) po jedinici korišćenih proizvoda (input). Efektivnost uključuje karakteristike outputa, kao i efikasnost u njegovom kreiranju. Efikasnost se tretira kao interni, a efektivnost kao eksterni problem preudzeća. Smatra se da je efikasnost posledica promena koje utiču na odnos preduzeća sa sredinom u kojoj radi. Efektivnost ukazuje na način na koji preduzeće podmiruje potrebe kupaca na tržištu, a efikasnost način na koji se, pri tom, koriste izvori preduzeća.
Efikasnost i efektivnost se koriste kao dva osnovna merila za poslovni uspeh preduzeća. Efektivnost rezultata je merilo zadataka outputa ili ostvarenja cilja. (ostvarenje planiranih proizvodnih zadataka kvalitativno i kvantitativno). Zadaci se mogu ostvariti, ali uz gubitak izvora korišćenih u transformacionom procesu. Zbog toga se moraju posmatrati oba procesa. Efikasnost rezultata meri troškove korišćenih izvora za ostvarenje cilja tj. outputa u odnosu na korišćene inpute.
+ Teorije u oblasti menadžmenta mogu biti deskriptivne, normativne i prediktivne.
– Deskriptivna teorija nastoji da opiše fenomen, događaj, funkciju ili posao.
– Normativna teorija opisuje način rada u idealnim uslovima (zasnovana je na racionalnosti).
– Prediktivne teorije imaju za cilj opis i objašnjenje prošlosti i predviđanje budućnosti.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.