Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio Thomas 29. novembar 2013. Prijavi dokument
UVOD
Cilj ovog seminarskog rada je da objasnimo i što preciznije definišemo strategijsko planiranje kao i njegov cilj i značaj. Gledano kroz perspektivu budućeg menadžera strategijsko planiranje i planiranje uopšte je veština kojom moramo uspešno ovladati.
Zadnjih dvadeset godina, strategija je postala osnovni koncept menadžmenta. Na žalost, u današnje vreme ljudi sve više upotrebljavaju ovaj izraz gubeći pred sobom smisao za planiranje. Primenjeno na kompanije, strategija može biti moćan pokazatelj gde se kompanija kreće (‘gde je njena glava’) i šta se želi ispuniti. Izbor pravog puta (pravih puteva) od onih koji nam stoje na ra¬spolaganju je jedan od najvažnijih zadataka strategijskog planiranja.
Šta je strategijsko planiranje, njegova definicija i značaj, šta su SBU jedinice, šta su funkcionalni nivoi, ko su organizacioni stratezi, koje su strategije i procesi strategijskog planiranja, koje su najznačajnije tehnike predviđanja i šta je predviđanje uopšte, su neka od važnijih pitanja na koje ćemo dati odgovor u pokušaju da ukažemo na neophodnost strategijskog planiranja kao jedinog sredstva koje može da garantuje uspešno prilagođavanje budućim trendovima čijem dejstvu su organizacije izložene.
Kompanije koje ne shvaćajući i ne uvažavajući značaj kre¬tanja u okruženju, koja na direktan i indirektan način utiču ne njeno poslovanje, ulaze u zonu uspo¬ravanja stope rasta sa potpuno neizvesnim progno¬zama za budući period. Usporavanje stope rasta najsnažniji je signal koji upućuje na nužnost i hit¬nost preduzimanja aktivnosti koje su u stanju da pokrenu kompaniju u pravom smeru. Činjenica da se na svaka 2 (dva) sata na svetskom tržištu po¬javljuje novi proizvod a da 70% novih proizvoda nestane sa tržišta u toku prve nedelje (pokušaja) plasmana potvrđuje tezu o neizvesnosti kao najznačajnijoj odrednici vremena na početku novog milenijuma. Ovakva sudbina proizvoda koji se po prvi put pojavljuju pred potencijalnim kupcima odražava se i na sudbinu njihovih proizvođača. Na po¬dručju Evropske Unije pet od deset kompanija ne uspevaju da proslave pet godina od osni¬vanja, da bi deset godina borbe protiv konku¬rencije preživele samo dve kompanije od onih prvobitnih deset. Nije retka situacija da jedna kompanija decenijama prisutna na tržištu i sa stabilnim pozicijama u odnosu na kon¬kurenciju, gledano spolja odaje privlačan utisak vlasnicima kapitala spremnog za ulaganje u ku¬povinu akcija. Međutim, takva odluka nikada se ne temelji samo na trenutnom stanju stvari, već je neophodna pažljiva analiza svih aspekata poslovanja posmatrane kompanije i njenih budućih akcija.
Jedan od eksternih razloga za strateško plani¬ranje ima ishod u konkurentskom okruženju preduzeća. Naime, ukoliko mi ne realizujemo proces strateškog planiranja sasvim sigurno naša konkurencija neće propustiti da to uradi i imaće mo¬gućnost da uvek bude barem korak ispred nas. To opet znači da ćemo mi biti u poziciji imitatora umesto inovatora sa svim pozitivnim i negativ¬nim stranama koje takav položaj donosi. Povrh svega, jedan od razloga koji naglašava i uk¬ljučuje u sebi proces planiranja kao bitan i neizo¬stavan element i osnovni preduslov opstanka od¬nosno budućeg razvoja. Uostalom, suština strateškog planiranja ima za cilj izbor strategije koja će omogućiti dugoročno održavanje i rast preduzeća.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.