Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio ispod_proseka 30. maj 2013. Prijavi dokument
Uvod
Menadžeri mogu imati različite metode u rešavanju problema, što je i logično, jer se svaki cilj može ostvariti na više načina. To će zavisiti od brojnih i relevantnih faktora: vrste delatnosti, složenosti poslovanja, disperzije poslovnog sistema, stručnosti, iskustva i starosnog doba, menadžera itd. U najvećem broju svetskih korporacija Zapada primenjen je tejloristički metod rada. U modernom menadžmentu tejlorističko-fajolistički pristup je sve manje prisutan u praksi, zbog čega su se pojavili brojni i po pravilu “mekši” metodi u menadžment procesu. O timskom radu je napisano dosta knjiga, članaka, a obavljena su i određena istraživanja. On je u menadžment literaturi prikazan kao najveća poslovna prilika i najveći izazov biznisa.
Danas se u poslovnom svetu sve veći broj problema može uspešno rešavati samo timskim radom. Bez obzira koju formu organizacione strukture organizacija ima, nagomilavanje različitih problema, nastojanje da se udovolji zahtevima tržišta i stalne promene zahteva okruženja, nameću potrebu za brzom, kompetentnom reakcijom organizacije, na bazi interdisciplinarnih znanja, a to se može obezbediti samo timskim radom. Timovi su posebne (specijalne) organizacijske grupe formirane sa određenim ciljem i zadatkom. Pod grupom u organizaciji inače se podrazumeva skup ljudi koji su uzajamno povezani zajedničkim ciljem i interesima i među kojima postoji zajednička interakcija. Osnovne odlike grupe, pored zajedničkog cilja, interesa i interakcije su: postojanje vođe, sledbenika, pravila ponašanja i razlika u statusu i ulogama članova. Timski rad zasnovan na, po potrebi formiranim timovima, je svrsishodno, fleksibilno reagovanje organizacije koje se ne može obezbediti “redovnim funkcionisanjem” formalne organizacije, ma koliko ona bila elastična.
U organizaciji se javlja veliki broj problema čije rešavanje zahteva interdisciplinarna znanja, usklađeno angažovanje više organizacijskih funkcija, ili ekspertsko angažovanje stručnjaka različitih profila ( recimo uvođenje novog poslovnog podsistema, unapređenje kvaliteta i drugo). Praksa je odavno nametnula stav i shvatanje da je za uspešno rukovođenje potreban tim. Prava je veština izgraditi tim koji komplementarnim ulogama pokriva celinu posla (funkcije) i omogućava uspeh u realizaciji ciljeva jedne organizacije.
Savremi uslovi poslovnja preduzeća u kojim dominiraju izazovi i dinamičke promene okruženja kao i zahtevi za visokim radnim i drugim učincima sve više opredeljuju preduzeća da češće i masovnije uvode timove kao fleksibilnije organizacione oblike u proces svog rada i poslovanja. Iskustvo i praksa timskog rada doprinose smanjivanju hijerarhijskih odnosa u preduzeću, afirmisanju uloge i znanja pojedinca. Prisustvo sinergije u timskom radu znači da objedinjeni resursi u okviru tima daju veće i kvalitetnije performanse rezultata u odnosu na pojedinačne radove i učinke. Za dobro shvatanje strukture neophodna je analiza uloga i međuljudskih odnosa ili sistema rangiranja članova grupe.Za postojanje i formiranje tima prvenstveno su bitni ciljevi zbog kojih je grupa i nastala.Svaki tim ima svoje karakteristike složenost tima, intenzitet interpersonalnih odnosa, uticaj tima na celokupnu organizaciju, formalnost članova tima, trajanje tima, indentitet. Osnovni elementtima su: svrha i ciljevi, veština i sposobnost članova, pristup i zajednički radni jezik, odgovornosti.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.