Uloga vaspitača u pokretnim igrama
U savremenim uslovima života fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta dobija poseban značaj. Kao posledica negativnog uticaja, nedovoljno fizičke aktivnosti, neadkvatna ishrana i negativni uticaji zagađivanje okoline može da ugrožavaju zdravlje i sposobnost deteta.
Fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta omogućavaju svestran razvoj psihofizičkih sposobnosti i osobina. Detetova aktivnost u sredini koja ga okružuje utiče na njegov dalji tok razvoja i može se poistovestiti sa osnovnim životnim faktorima.
Igra je najprimerenija aktivnost deteta. Dete kroz igru uči, razvija svoje sposobnosti i veštine, upoznaje svet oko sebe, predmete, znakove, mirise, ukuse i nesputano i bez straha od kazni i neuspeha istražuje, oslobađa se frustracija iz svakodnevnice, kreira i stvaralac je. Treba mu pružiti mnoštvo podsticaja i pustiti ga da što slobodnije i neopterećeno pravilima realizira te svoje potrebe i razvije se u celovitu osobu.
Igra je sastavni deo života svakog deteta. Osim što donosi razonodu i pruža zadovoljstvo, igra takođe predstavlja i način kroz koji deca uče o sebi, drugima i svetu koji ih okružuje, stiču kompetenciju i stvaraju socijalne odnose. Iz tog razloga izrazito je važno da svako dete ima dovoljno vremena za igru.
1. Pokretne igre u fizičkom vaspitanju
Kada govorimo o pokretnim igrama, tada ubrajamo u igre s pravilima koju deca uče od odraslih. Ona zadovoljava potrebu za kretanjem. Prvi motiv koji pokreće dete da pristupi igri jeste potreba za kretanjem kao osnovni znak i nagon života. Igra mora biti zanimljiva, vezana s rešavanjem zanimljivog zadatka.
Reč ”pokretna” znači da se te igre osnivaju na pokretima. Hodanje, trčanje, skakanje, puzanje, penjanje, gađanje, bacanje, guranje i vučenje osnova su tih igara.
Pokretna igra i jeste osnovni oblik rada na telesnom odgoju predškolskog deteta.
Pokretnim igrama se zadovoljava potreba za kretanjem koja je jedna od osnovnih potreba svih organizma, a posebno organizma u razvoju. Ove igre se javljaju u vidu senzomotornih aktivnosti sopstvenim telom, aktivnosti sa rekvizitima i materijalom, kao i igara uz korišćenja sprava i rekvizita. Prednost pokretnih igara je to što su deca veoma motivisana za rad, odnosno za uključivanje u igri.
U pokretnim igrama srtvaraju se uslovi u kojima se dete pre svega poštujući pravila i usklađivaćuji svoje ponašanje sa drugim igračima, stiče određene moralne osobine potrebe za učestovanje u društvenoj zajednici.
.
Više u Obrazovanje
Upoznavanje dece predškolskog uzrasta sa Sunčevim sistemom
- metosika upoznavanje okoline
- Visoka škola strukovnih studija za vaspitače u Kruševcu · Srem. Mitrovica
- 9 stranica
Video igre u funkciji obrazovanja i vaspitanja
- Multimedijalne tehnologije u obrazovanju i vaspitanju
- Visoka škola strukovnih studija za informacione i komunikacione tehnologije · Beograd
- 18 stranica
Motivacija djece u mlađim razredima
- Likovna kultura
- Univerzitet 'Bijeljina' · Bijeljina
- 22 stranica
Više u Seminarski radovi
Upoznavanje dece predškolskog uzrasta sa Sunčevim sistemom
- metosika upoznavanje okoline
- Visoka škola strukovnih studija za vaspitače u Kruševcu · Srem. Mitrovica
- 9 stranica
Biznis plana apoteka “Pharmavita”
- Biznis plan apoteka
- APEIRON - Fakultet informacionih tehnologija · Beograd
- 15 stranica
Video igre u funkciji obrazovanja i vaspitanja
- Multimedijalne tehnologije u obrazovanju i vaspitanju
- Visoka škola strukovnih studija za informacione i komunikacione tehnologije · Beograd
- 18 stranica
Više u Skripte
Upoznavanje dece predškolskog uzrasta sa Sunčevim sistemom
- metosika upoznavanje okoline
- Visoka škola strukovnih studija za vaspitače u Kruševcu · Srem. Mitrovica
- 9 stranica
Biznis plana apoteka “Pharmavita”
- Biznis plan apoteka
- APEIRON - Fakultet informacionih tehnologija · Beograd
- 15 stranica
Video igre u funkciji obrazovanja i vaspitanja
- Multimedijalne tehnologije u obrazovanju i vaspitanju
- Visoka škola strukovnih studija za informacione i komunikacione tehnologije · Beograd
- 18 stranica