E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Obrazovanje
Objavio studenti.rs 14. maj 2020. Prijavi dokument
U savremenim uslovima života fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta dobija poseban značaj. Kao posledica negativnog uticaja, nedovoljno fizičke aktivnosti, neadkvatna ishrana i negativni uticaji zagađivanje okoline može da ugrožavaju zdravlje i sposobnost deteta.
Fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta omogućavaju svestran razvoj psihofizičkih sposobnosti i osobina. Detetova aktivnost u sredini koja ga okružuje utiče na njegov dalji tok razvoja i može se poistovestiti sa osnovnim životnim faktorima.
Igra je najprimerenija aktivnost deteta. Dete kroz igru uči, razvija svoje sposobnosti i veštine, upoznaje svet oko sebe, predmete, znakove, mirise, ukuse i nesputano i bez straha od kazni i neuspeha istražuje, oslobađa se frustracija iz svakodnevnice, kreira i stvaralac je. Treba mu pružiti mnoštvo podsticaja i pustiti ga da što slobodnije i neopterećeno pravilima realizira te svoje potrebe i razvije se u celovitu osobu.
Igra je sastavni deo života svakog deteta. Osim što donosi razonodu i pruža zadovoljstvo, igra takođe predstavlja i način kroz koji deca uče o sebi, drugima i svetu koji ih okružuje, stiču kompetenciju i stvaraju socijalne odnose. Iz tog razloga izrazito je važno da svako dete ima dovoljno vremena za igru.
1. Pokretne igre u fizičkom vaspitanju
Kada govorimo o pokretnim igrama, tada ubrajamo u igre s pravilima koju deca uče od odraslih. Ona zadovoljava potrebu za kretanjem. Prvi motiv koji pokreće dete da pristupi igri jeste potreba za kretanjem kao osnovni znak i nagon života. Igra mora biti zanimljiva, vezana s rešavanjem zanimljivog zadatka.
Reč ”pokretna” znači da se te igre osnivaju na pokretima. Hodanje, trčanje, skakanje, puzanje, penjanje, gađanje, bacanje, guranje i vučenje osnova su tih igara.
Pokretna igra i jeste osnovni oblik rada na telesnom odgoju predškolskog deteta.
Pokretnim igrama se zadovoljava potreba za kretanjem koja je jedna od osnovnih potreba svih organizma, a posebno organizma u razvoju. Ove igre se javljaju u vidu senzomotornih aktivnosti sopstvenim telom, aktivnosti sa rekvizitima i materijalom, kao i igara uz korišćenja sprava i rekvizita. Prednost pokretnih igara je to što su deca veoma motivisana za rad, odnosno za uključivanje u igri.
U pokretnim igrama srtvaraju se uslovi u kojima se dete pre svega poštujući pravila i usklađivaćuji svoje ponašanje sa drugim igračima, stiče određene moralne osobine potrebe za učestovanje u društvenoj zajednici.
.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.