E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio studenti.rs 29. februar 2016. Prijavi dokument
Uvod
Savremena predškolska ustanova ima zadatak da deci obezbedi povoljnu društvenu i materijalnu sredinu sa svim potrebama,uslovima i podsticajima za razvoj bogatih,raznovrsnih i osmišljenim aktivnosti,kojima ona mogu da se predano bave koristeći svoje ukupne potencijale za razvoj sposobnosti.Smatra se da treba deci omogućuti već na tim uzrastima da se igraju,praktično,konstruktivno i stvaralački deluju,komuniciraju saradjuju sa vršnjacima i odraslim osobama u ustanovi i van nje.Ustanova treba da predstavlja sredinu u kojoj se svako dete oseća sigurno i prihvaćeno da bi moglo bezbedno i relativno da ispituje svet oko sebe,stićući pozitivna iskustva koja će izraziti kroz sklonost i sposobnost za aktivno učestvovanje u životu i radu zajednice dece i vaspitača,kakvu predstavlja vaspitna grupa. .( Kamenov E. (2007)Opšte osnove predškolskog programa).Ovo opšte aktiviranje deteta,i posebno,njegovo osposobljavanje za samostalno ali i za društveno delovanje kao i za društveni život.Pored dobre organizacije pedagoške ustanove koja zastupa najbolji interes deteta,veliku ulogu predstavlja vaspitač.Vaspitač je osoba od poverenja i koja svojom stručnošću može da zadovolji uslove pedagoške ustanove kako bi svojim toplim osećanjima,vrlinama i velikim stručnim kadrom zastupala najbolji interes deteta.Pored vaspitača stručnog kadra koji je uvek tu za decu,naravno i još jedan glavni faktor je ustanova.Koja mora deci da obezbedi materjale kojima vaspitač rukovodi i planira određene zadatke za decu i tako im pomaže da uz pomoć njihovih aktivnosti,volje kao i potencijala grade ličnost,najpristupačnija metoda koja se koristi u predškolskim ustanovama je igra.Igra je najbolja za decu.Putem igre deca uče različite stvari,saznaju svet oko sebe,stupaju u kontakte sa decom,budu kreativni mastoviti,pa i sa odraslima,svo njihovo učenje se odvija kroz igru i tu su vaspitači kako bi im pomočli u tome.
1. Vaspitač u vaspitno-obrazovnom procesu
Od ličnosti vaspitača najviše zavisi spontanost i prilagodljivost ritma življenja, kao i čitava atmosfera u dečijem vrtiću. Ako je vaspitač krut i nervozan, to će se odraziti u obliku napetosti i otpora kod dece. Ako je ponašanje vaspitača nedosledno i hirovito, takvo će biti i ponašanje dece. Ako se on ponaša veselo i neusiljeno, deca će to prihvatiti kao sastavni deo opšte atmosfere u vrtiću. Prema tome, da li će predviđene aktivnosti iskazati kao bogat izvor novih iskustava i razvojnih podsticaja za decu, ili prouzrokovati otpor, nesporazume i konflikte, najviše zavisi od vaspitača.
Vaspitač je zadužen za stvaranje i podešavanje okolnosti povoljnih za dečiji razvoj i učenje (prostora, vremena i materijala potrebnih za aktivnosti), odnosno, pružanje deci prilike da se vaspitaju i obrazuju prilagođeno svojim potrebama i mogućnostima, prijatnom i bezbednom okruženju, kao i da se ostvaruju kao ličnosti.
1.1. Zadaci vaspitača u cilju razvoja deteta
Od vaspitača se očekuje da bude dobar organizator,elastičan u pristupu deci i zahtevima koje im postavlja, da stalno prati rezultate svog rada i stručno se usavršava, snalažljiv u rešavanju problema i sposoban da tu veštinu prenosi deci, spreman za preuzimanje odgovornosti za njihovo napredovanje u razvoju i učenju, kao i da bude u najvećoj meri osetljiv za specifične potrebe i individualne razlike među decom koju vaspitava i obrazuje. (slika 1 )
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.