E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio ivanaaaaad 20. januar 2014. Prijavi dokument
UVOD
Muzika ima ogroman značaj za razvoj svakog deteta. Ona utiče na razvoj njegovih muzičkih i fizičkih spsosobnosti, izgrađivanje estetskog odnosa prema muzici i umetnosti uopšte. U ovom radu razmatramo značaj muzike na prvom mestu za razvoj umnih sposobnosti deteta, te na obrazovanje i obrazovno postignuće. Dobro organizovan obrazovno vaspitni rad na svim stupnjevima obrazovanja, od vrtića, preko osnovnih i srednjih škola, može značajno doprineti formiranju takvog sklopa ličnosti koji će uspešno odgovoriti potrebama savremenog društva. Adekvatni planovi i programi, kao i pedagoško-psihološkidobro obrazovani muzički pedagozi ključne su karike u ovom lancu.
Značaj korišćenja muzike u radu sa decom od najranijeg uzrasta se ne iscrpljuje u pravovremenom podsticaju razvoja muzičkih sposobnosti. Muzika ima znatno važniju ulogu. Uz pomoć nje se otvaraju prostori za spontanu, toplu komunikaciju u međusobnom opštenju dece i dece sa odraslima.
Razrada
Narodi drevnih civilizacija posmatrali su muziku kao moćno sredstvo koje je moglo da promeni karakter pojedinca. Ostaci glinenih pločica, nađenih u Maloj Aziji i Sumeriji govore o mestu i važnosti koju je muzika imala u tim društvenim zajednicama.
Konfučije je verovao da muzika ima veliki uticaj na ono što ljudi u životu rade, te da u sebi sadrži dobro i zlo. On kaže: “Ako želite da znate kakva je država jednog naroda i da li su njeni zakoni dobri ili loši, ispitajte muziku koja se u toj državi sluša”.
U vreme Aristotela i Platona muzika je, uz geometriju, astronomiju i matematiku, posmatrana kao jedan od četiri stuba učenja. U periodu renesanse od svakog obrazovanog čoveka očekivalo se da svira neki instrument i da zna da čita note. Današnji naučnici razaznaju potencijal koji muzika ima na razvoj ljudskih bića. Skoro svako doba u istoriji čovečanstva priznavalo je muziku kao bitan faktor u procesu učenja i formiranja pojedinca, te je bila i sastavni deo obrazovanja.
Poznato je da bavljenje muzikom unapređuje muzički razvoj, tj. različite vidove muzičkog razvoja: opažajni pojmovni, afektivni, psihomotorni, vokalni, razvoj sposobnosti i muzičkog izvođenja. No, ono što je manje poznato jeste da razvijanje muzičkih sposobnosti (slušanje muzike, muzičko opažanje, estetsko procenjivanje, muzičke preferencije, muzički ukus, sposobnost izvođenja muzike) posredno i značajno utiče na opšti razvoj. Muzičkim razvojem utiče se na razvoj kognitivnih sposobnosti: inteligencija, kognitivna kompleksnost, kreativna sposobnost, jezičke sposobnosti, sposobnost čitanja, socijalna interakcija idr. Brojni naučnici bavili su se uticajem muzike narazvoj deteta, a rezultati do kojih su došli, svakako, su impozantni.
Neposrednost delovanja, jedna od osnovnih odlika muzike, od najvećeg je značaja baš u predškolsko doba – doba najburnijeg razvoja ličnosti. Radost, tuga ili neko drugo raspoloženje iskazano muzikom doživljavamo i onda kada nismo u stanju da objasnimo na koji način je muzika podstakla određeno raepoloženje u nama. Dete, iskreno i otvoreno za nova saznanja, spontano prihvata ono što mu muzikom nudimo, a to je od posebnog anačaja u periodu kad ono menja sredinu i veći deo dana provodi u vrtiću, posebno u periodu adaptacije i readaptacije. Osmišljenim izborom i primenom muzike vedrog karaktera može se ublažiti tuga i nesigurnost deteta, koje pati ne samo zbog odvajanja iz porodičnog ambijenta, zdravstvenog ili nekog drugog razloga (ljubomora, teškoće u komunikaciji sa ljudima, nepravilan odnos roditelja prema detetu, neadekvatno odevanje i slično).
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.